Kåpefarge

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Fossin
Innlegg: 23
Registrert: 05 jul 2014, 21:18
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 2014
Sted: Asker

Kåpefarge

Legg inn av Fossin »

Jeg trenger noen nye kåpedeler til sykkelen min. Jeg kjøpte kåpesettet fra Kina i fjor, men nå vil samme selger helst ikke selge bare de delene jeg trenger fordi han er redd det vil bli forskjell i fargen.
Jeg vet lakkering av paneler på biler kan gi synlig fargeforskjell pga alder, eller at de kanskje ikke treffer helt riktig med fargen, men nå er jo et bilkarosseri ganske annerledes med sine store glatte flater enn en motorsykkels med vinkler overalt og luftesluser og slikt.

Spørsmålet er; hvor stor er sannsynligheten for å få deler med så stor fargeforskjell at det vil synes?
Bilde

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Kåpefarge

Legg inn av cannon »

Nesten ikke mulig å vurdere, da det kommer helt an på hvordan produsenten har kontroll på sine lakkfarver. I dette tilfellet sier de jo selv at de har ganske dårlig kontroll, og da er nok svaret at fargeforskjellen fort blir synlig. I tillegg er dette avhengig av hvor mye lakken har falmet siden du monterte kåpene.
Dette blir vel heller et spørsmål om hvor nøye du selv synes det er med dønn lik farvenyanse på hele sykkelen.
Jeg tipper at noen enkeltdeler for vil nærme seg helt kåpesett i pris (og fraktkostnad?), og da kan du kanskje like godt kjøpe alt sammen.

Svar