Hadde en situasjon for et par uker siden som var ganske skremmende. Kjørte på landevei i en 80-sone hvor det kommer en relativ krapp sving. Halvveis inn i svingen møter jeg en bil som kutter svingen og som ligger godt stykke over i mitt felt. Refleksene heldigvis godt innarbeidet og jeg får bråendret retning og unngår med nød og neppe kollisjon med bilen. Stopper opp og snur meg og ser bilen forsvinne, som ingen ting hadde skjedd. Skremmende opplevelse, og noe jeg i senere tid har lagt mye merke til når jeg ligger bak andre biler. Det kuttes svinger over en lav sko av veldig mange bilister, så dette er viktig å tenke på.
I går hadde jeg en annen situasjon som jeg vil nevne. Skulle kjøre ut på E6 nordover på Kløfta, og blir liggende bak en bil fra nederland. Dama i bilen har 50 km/t i det hun svinger inn på E6, LIVSFARLIG! Tenker at her må jeg komme meg unna fortest mulig, og gir på og får lagt meg over i venstre felt og paserer dama i 50 åra og opp i "vanlig" hastighet (120-130km/t) her. Det er mye trafikk og må så bremse ned, og hun kommer opp igjen på høyreside og ligger der til hun kommer bak en lastebil (hun har nå rundt 80 km/t vil jeg anta), hun begynner så å legge seg så over i venstre felt der jeg ligger og holder på å presse meg inn i autovernet men er heldigvis kjapp og får akselrert fort og lagt meg foran henne. Jeg snur meg og ser på henne, men det var ikke reaksjon for fem flate. Var som om hun var i en helt egen verden.
Er helt sikkert mange andre som har lignende episoder å komme med, så vi kan jo dele dem i en slik tråd?