Hei,
er det noen som vet om noen i Oslo-området som kan være behjelpelig med å montere et SC-Project effektanlegg på min Yamaha XSR700, for en rimelig penge selvsagt?
På forhånd takk for hjelpen!
Hjelp til montering av effektanlegg på XSR700 [Oslo]
Hjelp til montering av effektanlegg på XSR700 [Oslo]
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Re: Hjelp til montering av effektanlegg på XSR700 [Oslo]
Ser unektelig enkelt ut med tanke på hvor "åpent" systemet ligger. Tipper det er maks 4 bolter det er snakk om.
Hadde jeg hatt noe særlig ledig tid fremover så kunne jeg sikkert ha hjulpet deg, men her går det for det meste i 14-15 timers arbeidsdager hver dag nå.
Hadde jeg hatt noe særlig ledig tid fremover så kunne jeg sikkert ha hjulpet deg, men her går det for det meste i 14-15 timers arbeidsdager hver dag nå.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tenker på å gi det et forsøk selv. Men det jeg lurer mest på er om det skal benyttes eksospasta eller annet tetningsmiddel i overgangen mellom de ulike rørdelene.
Det vil jeg tro at det skal. Fikk du ikke med en pasta av noe slag i esken? Jeg fikk med en type kobberpasta med min Akra-slip on.stautland skrev:Tenker på å gi det et forsøk selv. Men det jeg lurer mest på er om det skal benyttes eksospasta eller annet tetningsmiddel i overgangen mellom de ulike rørdelene.
Men, burde du ikke gjøre noe med ECU/hjerne/blandingsforhold/powercommander når du bytter hele anlegget?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Heisan stautlandstautland skrev:Tenker på å gi det et forsøk selv. Men det jeg lurer mest på er om det skal benyttes eksospasta eller annet tetningsmiddel i overgangen mellom de ulike rørdelene.

Velkommen hit til MCsiden - og gratulerer med spennende sykkel

Ang. eksospasta: har selv aldri brukt dette på de tre syklene jeg har ettermontert slipon potter på.
Har heller ikke brukt pakninger, noe det heller ikke er laget plass til på slike anlegg i motsetning til mange, kanskje alle, originalanlegg.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Ingen pasta såvidt jeg kunne se når jeg kikket raskt gjennom esken.
SC-Projects anbefaler en "additional power unit" som de har, men har også sagt at det ikke skal være nødvendig.
@AJ takk for det :)
SC-Projects anbefaler en "additional power unit" som de har, men har også sagt at det ikke skal være nødvendig.
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Hvis du skal skifte hele anlegget så er det mest sannsynlig metall-pakninger i overgangen mellom topplokk og down-pipe. De gamle kan ganske sikkert gjenbrukes hvis de ikke ryker ved demontering. Mot toppen skal det ikke brukes pasta.
Vær forsiktig ved løsning av boltene som fester rørene mot topplokk. De er ofte veldig tørre og kan ryke. De løsner ofte med et skummelt "smell"....
Pass på at eventuell lambda-sonde passer i det nye anlegget.
Pasta i øvrige skjøter trengs ikke hvis ikke dette er spesifisert fra leverandør.
Ved montering: få hele anlegget på plass med alle bolter løse, og sjekk at det ikke ligger inntil ramme, motor eller annet før du trekker til. Ingenting skal "stå i spenn" når alt er skrudd fast. Ikke dra til for hardt. Momentnøkkel kan være nyttig.
Vær forsiktig ved løsning av boltene som fester rørene mot topplokk. De er ofte veldig tørre og kan ryke. De løsner ofte med et skummelt "smell"....

Pass på at eventuell lambda-sonde passer i det nye anlegget.
Pasta i øvrige skjøter trengs ikke hvis ikke dette er spesifisert fra leverandør.
Ved montering: få hele anlegget på plass med alle bolter løse, og sjekk at det ikke ligger inntil ramme, motor eller annet før du trekker til. Ingenting skal "stå i spenn" når alt er skrudd fast. Ikke dra til for hardt. Momentnøkkel kan være nyttig.

stautland skrev:Ingen pasta såvidt jeg kunne se når jeg kikket raskt gjennom esken.
Det er mulig at du kommer til å oppleve litt "popping" i eksosen når du slipper i gassen. Det er også mulig at noe av bunndraget er borte.
Det tyder på at sykkelen får en litt for tynn blanding. Det går ann å kjøre slikt, men jeg hadde nok stukket innom forhandler og forhørt meg om nytt fuel map slik at man får 100% ut av anlegget.