Da var dagen kommen da den nye sykkelen ble hentent. Her ett bilde fra juli når jeg sist så den hvite Tuonoen, verkstedet trodde de funnet fiksen til feilet men ikke, hvilket jeg fant ut på vei inn til jobben 20 min etter bilden er tatt.
Nå har det ikke blitt kjørt mye sykkel siden midten av juli, grunnet bla denne situasjonen men og at familie har blitt prioritert.
Så etter å vært uten Tuono i litt over 4 måneder var da dagen kommer å få kjøre Tuono igjen, det er slik at denne 1100RR i stort er samme sykkel foruten 2 år og litt smalere styre samt de 78CCM, 5HK og 10NM (ca) ekstre.
Været idag spilte ikke helt på lag da det var ca 8 grader og litt regn rett før jeg henta sykkelen, med andre ord ikke ideal forhold å ta ut en slik sykkel når er litt rusten og. Det var ikke den lange turen jeg skulle ta men fortsatt kan mye skje på to hjul hvis en ikke passer seg.
Så etter å begjynt min versjon av "the micheling man" så var jeg klar til å starte opp den nye blå torden (tuono er italiensk for torden) og stille in traction control, abs og diversen andre ting.
Allt føltes veldig vant og det gikk greit å komme seg gjennom alle kontroller o.l. dog stusset jeg litt på at lyden føltes litt mer en hva den gamle, iaf hva jeg husket, men er nok bare at jeg ikke er vant til det lenger

.
Siden være ikke spilte helt på lag så ble det ikke noen video eller en tur over hanekleiva uten det var i stort rett hjem, men gud for en følelse å legge ut en liten stint på E18 og få lekt med quick shifter, gire ned å gi på eller kort bare gi på.
RuneMC taler ofte om å tenge å knipe om tanken på AT hans og ikke få å nervurdere hans sin opplevlse men hvis en ikke kniper til på tanken her så henger en som en slips fra styret

: ligge på ca 5k omdreininger å føle rykket komme, som jeg var forberedt på men likvell overrasket meg, får meg til å smile som en liten gutt.

:
Siden det var helt nye Battlax T30 på denne så ble det ikke noe førsøk på kneskrap i rundkjøringene (ikke for jeg gjør det normalt).
Denne har 15-42 dreving mot 16-42 som er normal på den gamle, jeg hadde dog byttet til 15-42 så de skal være "identisk" men 1 gir er gott å vel opp til 50-60 kmt, nå går det nok fint å bruke 2 gir og men med knappe 5k omdr ved 50-60kmt i 1 gir føltes det helt fint.
På veien hjem fikk jeg lekt meg litt med de 3 engine maps men ikke så mye, disse er hvis jeg husker riktig R( Race ), T ( Track ) og S (Sport) og aller er full effekt men litt forskjellig hvordna kreftene leveres.
Alle bilden ble tatt med mobilen grunnet dårlig med tid og ikke så gøy vær.
Den gode Tuono følelsen er der og følesle av å væra "strapped to a rocket" definitiv.
God helg folkens.