WikingTnT skrev:Bruker aldri den plastdingsen for å dytte de inn - har aldri skjønt hva den var til, mulig jeg har spesielle øreganger da
-
Aldri opplevd som noe problem, for å si det slik.SverreOlsen skrev:Aldri kjørt med noen form for øre propper?
Hvordan er det med omgivelsene rundt?
Utrykkning osv?
Støtter den. 'Sov i ro' eller Quies ørepropper av voks er de desidert beste. Ingen press i ørekanalene. Har brukt slike siden ca. 1990.Spaghettiræser skrev:Har prøvd...og bruker nå kun "Sov i ro" eller andre av voks. Kjøpt på apotek. Slutt på såre øreganger. Deler dem så de passer.
Selv etter 16 timer i, er ørene uten sårhet.
Støtter den. 'Sov i ro' eller Quies ørepropper av voks er de desidert beste. Ingen press i ørekanalene. Har brukt slike siden ca. 1990.Spaghettiræser skrev:Har prøvd...og bruker nå kun "Sov i ro" eller andre av voks. Kjøpt på apotek. Slutt på såre øreganger. Deler dem så de passer.
Selv etter 16 timer i, er ørene uten sårhet.
Med propper som demper jevnt, dvs ikke for mye opp i frekvens, så hører man omgivelsene bedre med litt fart.SverreOlsen skrev:Aldri kjørt med noen form for øre propper?
Hvordan er det med omgivelsene rundt?
Utrykkning osv?
Nivået over de der må jo være persontilpasset øreplugg med filter, spesialtilpasset motorsykkel kjøring. Altså Earmo. Du som kjører så mye må ha det beste.AJ skrev:Jeg har vært storfornøyd med Pinlock ørepluggene, men har likevel et par ting å utsette på disse.
Det ene er at støyfilteret fort kan løsne og når det først faller på bakken har det en lei tendens til å bli borte...
Det andre er den lille flippen man holder i for å sette proppen på plass og trekke den ut igjen. Etter en tids bruk har denne en tendens til å ryke og dermed har man ikke lenger særlig gode muligheter til å hverken få pluggen på plass i øret eller få den ut igjen...
Jeg har opplevd begge deler med de to Pinlock settene jeg har hatt de to siste sesongene.
Så nå tenkte jeg å prøve noen andre, nemlig disse:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ndMNrq9epP8[/video]
http://www.nonoise-earplugs.com/en/products/motorsport/
Noen her inne som har erfaring med disse?
Jo, takk for omtanken :) .AlfaGuzzi skrev: Nivået over de der må jo være persontilpasset øreplugg med filter, spesialtilpasset motorsykkel kjøring. Altså Earmo. Du som kjører så mye må ha det beste.