Merker ikke noe når jeg kjører, men når jeg løfter opp sykkelen og snurrer hjulet, da vugger sykkelen litt.
Så det jeg lurer på er noen vet om hvor jeg kan få rettet dette helst et sted i nærheten av Spydberg

Det har Suzuki og, men så lenge eg strammer kjedet i garasjen så måler eg med meterstokk eller skyvelær da dei ikkje er så voldsomt nøyaktige synes eg....Elruts84 skrev:Yamaha har ofte egne merker på begge siden av svingarmen. Det har min. Og de må jo da være like. Noen strammer kjedet. og bare strammer mutrene på begge sider. Uten å se at hjulet står likt
Elruts
Samme her - de merkene som fabrikken sender med er litt "grove" - bruker linjal og justerer hjulet "på millimeteren" (bokstavelig talt ned på halv-millimeteren hvis det blir nødvendig).gorbys skrev:Det har Suzuki og, men så lenge eg strammer kjedet i garasjen så måler eg med meterstokk eller skyvelær da dei ikkje er så voldsomt nøyaktige synes eg....Elruts84 skrev:Yamaha har ofte egne merker på begge siden av svingarmen. Det har min. Og de må jo da være like. Noen strammer kjedet. og bare strammer mutrene på begge sider. Uten å se at hjulet står likt
Elruts
Har hatt en sykkel hvor jeg måtte stille ett merke forskjellig på bakramma, for at bakhjulet skulle stå rett i forhold til forhjulet.Elruts84 skrev:Yamaha har ofte egne merker på begge siden av svingarmen. Det har min. Og de må jo da være like. Noen strammer kjedet. og bare strammer mutrene på begge sider. Uten å se at hjulet står likt
Elruts