BMW avduket sin visjon for fremtidens motorsykler denne uken,
og det involverer ikke bensin, beskyttende klær eller en hjelm!
Det er vår visjon for motorsykkel. For oss på BMW betyr motorsykkelkjøring mye mer enn bare mobilitet
- det er et livsstil valg, eventyrlyst , den siste analoge erfaring i en mer og mer digital verden
sier BMW Motorrads sjef for utforming, Edgar Heinrich.
Baffin
Visjon for fremtidens motorsykler.
- Baffin
- Innlegg: 527
- Registrert: 01 jan 2016, 18:00
- Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.
Visjon for fremtidens motorsykler.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.
Re: Visjon for fremtidens motorsykler.
Synes alltid slike fremtidsvisjoner ser så dustete upraktiske ut å kjøre, og denne ser ikke ut til å være noe unntak.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38122
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Visjon for fremtidens motorsykler.
En rimelig framtidsnær løsning på MC bør antakelig være hybrid.
El-kjøring i by og kombo av fossil og el på lengre turer, ikke minst i alpine strøk...
På den måten kan man ivareta syklenes utseende, som de fleste av oss allerede er fortrolige med. De aller fleste av oss er rimelig konservative når det kommer til akkurat dette med hvordan syklene våre ser ut.
Konsept BMW'en i første post er neppe noe MC majoriteten her i landet 'dauer' etter å legge sine klamme hender på...
El-kjøring i by og kombo av fossil og el på lengre turer, ikke minst i alpine strøk...
På den måten kan man ivareta syklenes utseende, som de fleste av oss allerede er fortrolige med. De aller fleste av oss er rimelig konservative når det kommer til akkurat dette med hvordan syklene våre ser ut.
Konsept BMW'en i første post er neppe noe MC majoriteten her i landet 'dauer' etter å legge sine klamme hender på...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Visjon for fremtidens motorsykler.
Siden ATWindsor ikke liker den, synes jeg den er helt fenomenal
Et nydelig kjøretøy i et myldrende fremtidig trafikkbilde.
Likte spesielt den lysende blå runde dingsen på "tanken" og håper dette ikke var gjenskinn.
Håper på flere lysende dingser og knapper, og gjerne at de lager lyd når de blinker.
Hjelm må man ha. Fremtidens hjelmer bør ha lukkede oksygensystemer. Og mye blinkende knapper.
Et nydelig kjøretøy i et myldrende fremtidig trafikkbilde.
Likte spesielt den lysende blå runde dingsen på "tanken" og håper dette ikke var gjenskinn.
Håper på flere lysende dingser og knapper, og gjerne at de lager lyd når de blinker.
Hjelm må man ha. Fremtidens hjelmer bør ha lukkede oksygensystemer. Og mye blinkende knapper.
Re: Visjon for fremtidens motorsykler.
I en artikkel ett sted ble det nevnt at sykkelen er selv-balanserende (som de viser på promo-videoen), så derfor trenger man ikke hjelm.Baffin skrev: ...og det involverer ikke bensin, beskyttende klær eller en hjelm!
... ja, fordi det er på grunn av manglende balanse vi bruker hjelm sant?
Dette med instrument og informasjon i brillene/visiret er noe som jeg trur blir realitet, techen er jo allerede klar.
Clockwork skrev:Siden ATWindsor ikke liker den, synes jeg den er helt fenomenal
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Visjon for fremtidens motorsykler.
https://www.youtube.com/watch?v=LgS95nVEXF8
Elektrogirl Adventure on a Zero DS
[video]https://www.youtube.com/watch?v=LgS95nVEXF8[/video]
Elektrogirl Adventure on a Zero DS
[video]https://www.youtube.com/watch?v=LgS95nVEXF8[/video]
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7005
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Visjon for fremtidens motorsykler.
De har ikke anstrengt seg så mye med designet, bare vært en tur ned i kjellerarkivet
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.