hei. leste at det er krav til intercom når man øvelseskjører på mc. nå klarer jeg ikke og hoste opp en billig intercom raskt og jeg vil gjerne kjøre denne uken..
hvor strengt er egentlig dette? kan jeg bruke mobil med handsfree og ringe bare??
øvelseskjøring + intercom
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: øvelseskjøring + intercom
"Kommunikasjon mellom deg og den som øvelseskjører med deg
På veg eller andre områder som ikke er avsperret, skal den som er med deg kunne instruere deg via tovegs kommunikasjonsutstyr"
står det å lese på Statens vegvesen sine sider...
Om hands-free mobiltlf. mellom ledsager og den som øvelseskjører er en god nok løsning i forhold til dette kravet vet jeg ikke. Men rette vedkommende i Vesenet kan helt sikkert kunne gi deg svar på dette.
På veg eller andre områder som ikke er avsperret, skal den som er med deg kunne instruere deg via tovegs kommunikasjonsutstyr"
står det å lese på Statens vegvesen sine sider...
Om hands-free mobiltlf. mellom ledsager og den som øvelseskjører er en god nok løsning i forhold til dette kravet vet jeg ikke. Men rette vedkommende i Vesenet kan helt sikkert kunne gi deg svar på dette.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Mobil med handsfree er toveis kommunikasjon, så ja, det er godt nok. Har brukt den løsningen selv mange ganger.
aha! genialt! da funker det vell med ørepluggene som medfulgte iphonene
da sparer jeg de penga bare for ett par småturer
takktakk!

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Ja så lenge du har en mic på settet som gjør den toveis, ..inni hjelmen.space-ace skrev:aha! genialt! da funker det vell med ørepluggene som medfulgte iphoneneda sparer jeg de penga bare for ett par småturer
takktakk!
- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Løse høyttalere med mikrofonbom og 3,5mm plugg kan du jo kjøpe på eBay
Funker utmerket på mobilen til guttungen

Funker utmerket på mobilen til guttungen

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html