
https://www.youtube.com/watch?v=RYmcHe8idlQ
Jauda .. men noe kommer prod syklene til gode som : Nye fireblade - teknologi fra RC213V gir bedre kjøling av toppen , Nye gixxern kommer med variable ventiltider direkte fra Moto GP racern og Aprilia med justerbar tractionkontroll under kjøring etccannon skrev:GP-nivå på produksjonssykler er vel noe som mange liker å tro at man har, men som ikke finnes på gatesyklene, eller i WSBK i det hele tatt. Det finnes mange funksjoner som stammer fra GP, men de er i billig-billig utgave.
Et lite eksempel: Et komplett Brembo GP bremseoppsett til forhjul koster ca 500.000,- (pumpe, slanger, calippere, skiver, elektronikk-givere.) Til den prisen får man 2 komplette R1 eller ZX10 eller Gixxere.
Det samme gjelder elektronikkpakker, ecu'er, etc.
JaudaWikingTnT skrev:Jauda .. men noe kommer prod syklene til gode som : Nye fireblade - teknologi fra RC213V gir bedre kjøling av toppen , Nye gixxern kommer med variable ventiltider direkte fra Moto GP racern og Aprilia med justerbar tractionkontroll under kjøring etccannon skrev:GP-nivå på produksjonssykler er vel noe som mange liker å tro at man har, men som ikke finnes på gatesyklene, eller i WSBK i det hele tatt. Det finnes mange funksjoner som stammer fra GP, men de er i billig-billig utgave.
Et lite eksempel: Et komplett Brembo GP bremseoppsett til forhjul koster ca 500.000,- (pumpe, slanger, calippere, skiver, elektronikk-givere.) Til den prisen får man 2 komplette R1 eller ZX10 eller Gixxere.
Det samme gjelder elektronikkpakker, ecu'er, etc.