Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar

Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Honda
7
12%
Yamaha
11
18%
Suzuki
1
2%
Kawasaki
7
12%
BMW
12
20%
Triumph
4
7%
Ducati
8
13%
KTM
5
8%
Harley-Davidson
1
2%
Aprilia
0
Ingen stemmer
Moto Guzzi
3
5%
Andre (MV Agusta, Husqvarna, Victory, Indian, Benelli, Ural, Royal Enfield, Norton, osv.)
1
2%
 
Stemmer totalt: 60

Brukeravatar
Elektrolux
Innlegg: 55
Registrert: 06 apr 2015, 09:11
Motorsykkelen din: 2015 BMW R1200RS og F800S, 2009 Vectrix

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Elektrolux »

Blir sannsynligvis ikke noen neste MC. Har hatt ca 100 mopeder og MC i alle slags variasjoner opp gjennom tidene. Siden jeg beholdt siste BMW i 23 år har jeg ikke nok MC år igjen til flere bytte. :sorry Ser derfor ut til å ende opp med BMW R serien av følgende grunner:

- Motorkarakteristikk og lyd
- Kjørekomfort og sikkerhet som 2 varme utstående sylindre framfor beina gir. Deilig å slippe kalde tær
- Kjørekomfort og sikkerhet BMW generelt tilbyr på sine produkter
- Lett tilgang til diagnose utstyr og original verkstedsmanual
- Lett å mekke på. Kun Moto Guzzi er enklere å stille ventiler på da de tilbyr ventilene i mer ergonomisk høyde

Med det sagt blir det nok en scooter til småturene og da står denne lekre vedlikeholdsfrie elektriske A2 ( 16 år ) godkjente BMW øverst på listen. Den er også perfekt for jentungen med sine 48 HK maks effekt, ABS og antispinn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Elektrolux den 11 nov 2016, 08:20, redigert 1 gang totalt.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Bjerknez »

:lol

Jaja... skulle jeg handlet sykkel akkurat i dag, så hadde det nok blitt den nye Triumph Bobber. :redface

Brukeravatar
freestyle
Innlegg: 2
Registrert: 12 nov 2016, 13:16
Motorsykkelen din: BMW S1000XR

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av freestyle »

Olden skrev:Det blir muligens ktm sdr gt neste gang. Har vurdert bmw s1000xr, men den føler jeg ikke er i samme gate + det virker som å være lite erfaring med denne i norges land.. Har ikke sett noe særlig med omtaler av denne enda.
Hei
Hvis du lurer på noe rundt S1000XR så kan jeg sikkert besvare en del rundt den.
Du kan alternativt lese mer her: https://jensenjoachim.wordpress.com/cat ... c/s1000xr/
// JJ

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Skogstrollet »

Nå har jeg jo nylig tatt lappen og kjøpt ikke én, men to MC'er, så blir nok ikke noen ny MC på meg på et tag... Men må innrømme at jeg har veldig lyst på en Husqvarna 701 Enduro, synes det virker som en utrolig gøy sykkel :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av AJ »

Skogstrollet skrev:Nå har jeg jo nylig tatt lappen og kjøpt ikke én, men to MC'er, så blir nok ikke noen ny MC på meg på et tag...
Husker ikke hvilken den andre er :-k .
Har du bilde av den også :[-o< ;e ?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Skogstrollet »

Hehe, det står jo ikke under brukernavnet mitt eller så :P
Men jeg kan godt poste enda en bild på den - hvem ønsker ikke å vise frem MC'ene sine? :roll

Bilde
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Jompa »

Slettes ikke verst, å bare slå til og kjøpe to sykler på rappen.
En on- og en offroader, sånt som vi andre går i årevis å bare drømmer om :-k
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Skogstrollet »

Jompa skrev:Slettes ikke verst, å bare slå til og kjøpe to sykler på rappen.
En on- og en offroader, sånt som vi andre går i årevis å bare drømmer om :-k
Hehe, konsekvensen er at jeg må spare et par år til for å kunne kjøpe meg en leilighet :roll

Mange som garantert er uenige i prioriteringene mine der, men frihet og moro står langt høyere på listen min enn å eie en leilighet - med gjeld og annet som følger med et leilighetskjøp...
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av HeHy »

Elektrolux skrev:Blir sannsynligvis ikke noen neste MC. Har hatt ca 100 mopeder og MC i alle slags variasjoner opp gjennom tidene. Siden jeg beholdt siste BMW i 23 år har jeg ikke nok MC år igjen til flere bytte. :sorry Ser derfor ut til å ende opp med BMW R serien av følgende grunner:

- Motorkarakteristikk og lyd
- Kjørekomfort og sikkerhet som 2 varme utstående sylindre framfor beina gir. Deilig å slippe kalde tær
- Kjørekomfort og sikkerhet BMW generelt tilbyr på sine produkter
- Lett tilgang til diagnose utstyr og original verkstedsmanual
- Lett å mekke på. Kun Moto Guzzi er enklere å stille ventiler på da de tilbyr ventilene i mer ergonomisk høyde

Med det sagt blir det nok en scooter til småturene og da står denne lekre vedlikeholdsfrie elektriske A2 ( 16 år ) godkjente BMW øverst på listen. Den er også perfekt for jentungen med sine 48 HK maks effekt, ABS og antispinn.
A2 er mellomtunglappen for 18 år.
15hk og 125cc er grensa for A1 (lett motorsykkel lappen) (16 år).
Når det er sagt:
Kanskje en 600cc r-sykkel for å prøve noe annet en ktm 690en min i fremtiden. Kommer litt an på hvordan det blir med jobb eller om militæret gjør krav på meg nå i januar Hehe.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Dansekris »

Det har vært mye frem og tilbake i mitt hode den siste tida, men hvis alt klaffer og jeg får meg fast jobb over nyåret, og nok igjen på skatten blir det en MT 09.

Jeg drømmer virkelig om å dra på langtur og har lenge vurdert å kjøpe noe som passer til det formålet, men jeg har innsett at jeg 90% prosent av tida kommer til å fise rundt i Oslo-trafikken, og da kan jeg ikke forsvare å kjøpe en touringsykkel syns jeg.

Skjønner at MT 09 er en skikkelig rabagast av en mc, så det skal bli spennende å få prøvd en og se om det blir for drøyt for meg. Jeg skjønner at jeg er i fasen der jeg begynner å få følelsen av mestring og kanskje blir mer risikovillig, og dermed mer utsatt. Spennende blir det hvert fall, og jeg er ordentlig drittlei vinter allerede!
Sist redigert av Dansekris den 13 nov 2016, 01:35, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Zettexx »

Til Hehy

600 r/f er topp. Har en Suzuki GSX/F (snart 20 år gammel) i garasjen.... og den er helt topp...det er bare higet er mer kraft som gjør at den ikke er hovedsykkel. Langtur nedlesset med bagasje og passasjer, no problem...den bare går og går. 130-150 nedover autobahn så lenge du orker.

Og den er så nett at den passer utmerket rundt byen. Genial mc til hvermannsen

Brukeravatar
Tommy Andersen pi
Innlegg: 35
Registrert: 23 aug 2015, 10:27
Motorsykkelen din: Triumph tiger sport 1050

Re: Hvilken MC blir din neste - og hvorfor?

Legg inn av Tommy Andersen pi »

Mitt utgangspunkt for ny sykkel:
Blir brukt 50 % til småkjøring, til fra jobb.
Noen lengre dagsturer en gang i blant, og en vag plan om tur over flere dager.
Skal på bane for moro og læring.
Mest mulig feilfri sykkel.
Må ha litt mer akselerasjon enn horneten.
Skal ha bedre bunndrag.
Budsjett ca. 150'

Til våren gleder jeg til å prøve disse:
Kawasaki Versys 1000
Kawasaki Z1000SX
MT 09 Tracer. (Denne har jeg prøvd, men etter å ha prøvd de over så blir det ny runde på den.) Fordel med denne: Lett, veldig behagelig sittestilling, og så langt jeg har prøvde den; følte meg rakst fortrolig med egenskapene. Minussiden er at noen rapporterer om ustablitet i høye hastigheter, som blir aktuelt på bane. Litt minus for trist lyd i forhold til rekkefirer. Morsomt med lyd; veldig subjektivt, noen sverger til trippellyden, andre twin, og som meg; rekkefirer. Litt minus for vibrasjoner.

Fasiten kommer først til våren / sommeren, men skal jeg tippe i dag så faller det på Traceren fordi den er betydelig rimliigere og lettere. Med den kan jeg kjøpe ny eller en veldig lite brukt. :scratch

Svar