Regn på visiret
-
- Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Regn på visiret
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt sånn som du kan ta på visiret for at det skal bli vannavstøtende?Har hørt at det skal være et stoff som man kan ta på visiret..Da skal vannet bare renne av..
There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..
Har ingen tohjuling for tiden..
- fireman
- Motorsykkelen din: Kawa ER5
- Kontakt:
Har også prøvd Rain-X, og det funker en stund det. Men som sagt så må det påføres regelmessig for å virke.
Ellers har jeg også prøvd mange forskjellige ting, og synes at et av de beste er å bruke en voks på carnauba basis. Jeg har brukt Turtle's Platinum series og er godt fornøyd med resultatet.
Det største problemet er vel når det regner lite og man for det meste får opp litt vannsprut fra veidekket, i kraftig regn får man jo skyllet av visiret hele tiden!
Ellers har jeg også prøvd mange forskjellige ting, og synes at et av de beste er å bruke en voks på carnauba basis. Jeg har brukt Turtle's Platinum series og er godt fornøyd med resultatet.
Det største problemet er vel når det regner lite og man for det meste får opp litt vannsprut fra veidekket, i kraftig regn får man jo skyllet av visiret hele tiden!
Har et stoff som ligner på Rain-X, bruker dette på bilen med meget godt resultat. På flasken står det at det ikke skal brukes på "plast" dersom det ikke er godkjent for dette stoffet. Har ikke turd å prøve dette på visiret ennu da jeg ikke vet om det overlever..............
Men er meget fristet til å prøve..
På bilen holder stoffet en til to mnd....
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Håy..bm skrev:Har et stoff som ligner på Rain-X, bruker dette på bilen med meget godt resultat. På flasken står det at det ikke skal brukes på "plast" dersom det ikke er godkjent for dette stoffet. Har ikke turd å prøve dette på visiret ennu da jeg ikke vet om det overlever..............
Har du ikke liggende et gammelt visir du kan prøve på....?
- Indian
- Motorsykkelen din: Din MC her
- Kontakt:
Jeg har brukt Rain-X på visir siden 1986. Fungert stort sett men på Schubert sin hjem virker ikke det så bra. Vanlig hård voks uten slipemidler kan brukes og mye billigere. God gamle gul Simoniz har fått nytt liv og kan kjøpes. Med den kan du i samme slengen polere hjelm og visir.
Sist redigert av Indian den 16 jun 2005, 23:42, redigert 1 gang totalt.
Har faktisk blitt knaillvær i trøndelag å, så dæm av dåkk som har tænkt dåkker en tur hit i sommer,rogg skrev:Håy..Thor Arne skrev:Ja, med denne sommeren er det god sjanse for at du ser resultatet av behandlingen raskt.
Ser ut til at dette blir en brukbar sommer. Har ikke manglet på godt MC-vær i det siste. Mange sykkler å se i trafikken for tiden.
pakk ne sysakan å kåm dåkker te Midt-Norge me en gang