Tore L skrev:Da var siste forhandler besøk over for i år
Og det har vært en fin dag hos Leeres i Fredrikstad hvor Ronny Leere tok meg grundig gjennom K1300GT, R1200RT og F800GT. Sitte stillinger og sete høyde ble teste ut og det ente med at jeg legger K1300GT litt på hylla. Dette for jeg ikke fant noen fin sitte stilling uten at jeg fikk en - ja hva skal jeg kalle det, en liten krampe tedens i venstre hofte. Det fikk jeg ikke på R1200GT, og ikke vet jeg hvorfor heller for de er ikke så veldig ulike i sitte stilling synes jeg da.
Han har også inne en lekker 1200 RS 2016 mod inne, men den var holdt av til en kunde og således ikke aktuell pr nå.
Jeg går nå litt i tenkeboksen til over nyåret med følgende scenario - Tilbud på kjøpe av 2017 mod Yamaha 900 Tracer, Tilbud på 2017 mod BMW F800GT, og har en finger på R1200RT til over helgen på nyåret. Tror at en av de to første blir aktuelt for meg, som gjeninntreden i MC miljøet.
Ha en fin helge og et Godt nytt år alle sammen

Blir spennende å se hva du ender opp med
Men at du fikk "krampe" av å sitte på en MC inne i butikken bør ikke ha så mye å si. Jeg fikk også krampe når jeg prøvesatt Street Triple R første gangen etter ett år på en stor cruiser. Faktisk så måtte jeg bruke noen tusen km. for å venne meg til den og det gjorde jeg.
Skulle jeg kjørt den sykkelen jeg satt mest behagelig på i butikk så hadde jeg nok endt opp med en traktor (adventure sykkel). Heldigvis så ble selv MIN lubne kropp veldig vant til en sykkel i streetfighter klassen. Ryggen min har det også mye bedre på en sykkel i sistnevnte klasse av den enkle grunn at jeg ikke får alle humper rett opp i ryggraden som jeg gjorde på cruiseren med noe harde og stutte dempere i tillegg.
Min mening er at en sykkel som man sitter lett fremoverlent på med beina i en ikke alt for "rett ned" vinkel er den beste. Det er også viktig at man sitter godt "fast" i sykkelen. Altså at man kan "klamre" seg vast med beina runddt tanken og føle at man sitter...ja...fast.
Det vil uansett være en tilvenning å kjøre lengre turer på motorsykkel hvis man ikke har kjørt mc før.
Når det gjelder Leeres så får du god service av sjefen sjøl "Ronny". Men dem priser seg over andre når det kommer til service og det er ikke alltid dem holder prisene dem lover i forkant og det krever at du er litt frempå selv.
Anbefaler deg en tur til Speed MC i Sandefjord. En kjempestor flott butikk på to etasjer. Mye fint å prøvesitte der. Ja, dem har BMW der også