jongsanim skrev:Fikk levert en Roadlok skivelås i posten :) så da slipper jeg å drasse med meg en lås mens jeg kjører

Skogstrollet skrev:
Det dere ser jo ut som en veldig lur løsning, kanskje noe jeg burde se nærmere på
Har ikke plass under setet for det mindre skivelåsen jeg bruker engang, og det er ikke noe jeg ønsker kjøre rundt med i en ryggsekk...
Roadlok
er en lur løsning :) . Jeg fikk min montert som en del av utstyret jeg la til da jeg kjøpte 1290'en i april 2015.
Låsen funker helt ypperlig!
Men så var jeg på tur forrige sesong og trodde lådsen var ødelagt, mer besteme 'gått i vranglås'...
Det som skjedde var at jeg parkerte sykkelen på en hotellparkeringsplass med litt stigning. Men ikke verre enn at jeg lett fikk skøvet sykkelen framover slik at Roadlok gikk i lås.
Dagen etter fikk jeg ikke opp låsen og tenkte at: jaha... det var
den låsen

. Viking neste...
Men først prøvde jeg bla. CRC spray. Til ingen nytte.
Så var det å sette seg ned med nettbrettet og se om andre hadde hatt samme problem. Og det var det!
Løsningen var enkel: for at låsepinnen skal smette ut etter at låsen er låst opp
må sykkelen stå på vannrett underlag! Hvis ikke så gjøre den ikke det og du får den ikke ut på andre måter.
Greit å vite når en parkere og låser Roadlok'en...