Hei,Dansekris skrev:God ettermiddag!..
Her følger en liten oppdatering fra meg:
Den siste tiden har ikke alt vært som det skulle. Angst og depresjon har tatt over store deler av tilværelsen. Vinteren er sur, mørk og våt. Og ikke minst fryktelig lang. Dette er ikke et vanlig tema her på siden, men jeg tenkte jeg skulle gå foran og dele hvordan jeg har det, i håp om at det kan være til hjelp for andre i samme situasjon. Menn har vanskeligere for å søke hjelp og være åpen om sine problemer, og det er ikke slik det skal være. Man er ikke alene og det finnes massevis av hjelp å få hvis man bare orker å be om det!![]()
innlegg som dette fortjener et svar og ikke fortielse, nettopp fordi det er et viktig tema.
Og det er ingen grunn til ikke å nevne det her på MCsiden.no.
Blant brukerne her er det flere av oss som har delt opplevelser og erfaringer de gjerne skulle vært foruten.
Min store sorg er tapet av vår neste eldste sønn, Håkon som døde plutselig og uventet fra oss fredag 19.9.2008, bare 24 år ung, noe jeg delte her på forumet i mitt første blogginnlegg her inne - http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=6127#p6127.
Denne hendelsen i livet mitt førte til at jeg pådro meg det legen diagnostiserte som en depressiv reaksjon, som varte ganske lenge og gjorde meg arbeidsufør en lang periode.
Siden vår sønns dødsdag har ikke livet vært det samme, men etter mye god hjelp og målrettet egeninnsats har kona mi, jeg og våre øvrige tre voksne barn, kommet oss helskinnet gjennom den vanskelige tiden etter Håkons død.
Men arrene er der fortsatt og sorgreaksjoner kan plutselig og uventet komme, selv så mange år senere.
Og det vil det antakelig gjøre resten av våre liv.
Så jeg synes det er bra at du deler som du gjør, Dansekris

Å være åpen om at livet og dagene er vanskelige kan være med på å lette en del på trykket og være en del av egenterapien på vei ut av det mørke man befinner seg i.
Også har du jo MC-kjøringen å se fram til. Straks du setter deg i salen på Hornet'en forsvinner nok mye av depresjonsbølgene i fartsvinden, skal du se