er vi der det startet.
Jeg, som potensiell kjøper, må fremskaffe COC som de kan lese for å se om den er godkjent.........
Vi får se hva/om samferdeselsdept. svarer.

Hvorfor gidder du, hva er poenget?Spaghettiræser skrev:Etter mange frem og tilbake.......
er vi der det startet.
Jeg, som potensiell kjøper, må fremskaffe COC som de kan lese for å se om den er godkjent.........
Vi får se hva/om samferdeselsdept. svarer.
Hvorfor skulle jeg bry meg om hva den blir registrert som? og hvorfor skulle du? er ikke som om du har tenkt kjøpe en.Spaghettiræser skrev:Noen gidder ikke stå opp om morgenen heller.
Kunnskap kommer ikke gratis, du må jobbe for det.
Men. skjønner, du vil ikke vite hvorfor en mc med 59 HK og over 100 nm i dreiemoment blir registrert som lett motorsykkel ...... men det vil jeg..
Så du gjør det for å lære? Den kan du reise lengre ut på landet med.Spaghettiræser skrev:Jeg vet en helt del om mye rart, det gjør sikkert du også, og det er ting som dessverre også berører andre. Hvis jeg kun skal forholde meg til øyeblikkets behov for kunnskap, vil jeg være i en konstant tilstand av uvitenhet.
Jeg trenger ikke å vite hva morgendagen heter, før den kommer. Greit er det likevel.
Vi skal bry oss om andre og om annet enn det som gjelder oss selv, ellers blir det et kunnskapsløst og kaldt samfunn.
Du har gått på skolen og lært en hel masse ting som var meningsløse i øyeblikket. Og resten av livet må du oppsøke kunnskapen selv.
Beklager at du blir så fornærmet av dette. Anbefaler at du leser noen andre tråder, så slipper du å irritere på deg hjertesykdom.
Tja hva som er saklig eller ikke er oppe til debatt, høres det saklig ut at han er ute etter kunnskap?Jompa skrev:Om Spagettiracer er ute etter lærdom eller ikke er egentlig litt på sida av temaet, men om det er hans motiv for å grave i saken er
det helt greit.
Han har etter hvert også kledt importøren av sykkelen ganske naken, og det fortjener en importør som ikke vet hva han holder på med.
Mer betenkelig er det at myndighetene ser ut til å sveve i fullstendig uvitenhet.
Spaggetiracer skriver i hvertfall på en saklig måte, i motsetning til deg, supersic.
Litt lenger oppe skrev du at du ikke bryr deg om hva sykkelen blir registrert som,
og da har du en selvfølgelig rett til å bestemme hva andre skal bry seg om ?
Hvis du ikke bryr deg, hvorfor kommer du med provoserende innlegg da ?
Ja, for meg høres det absolutt saklig ut at en som har vært i kontakt med både importør og myndighetene angående typegodkjenning av en sykkel er ute etter kunnskap.supersic skrev:
Tja hva som er saklig eller ikke er oppe til debatt, høres det saklig ut at han er ute etter kunnskap?
Jeg bryr meg ikke en dritt om denne sykkelen, det som bryr meg er hvordan enkelte skal bry seg med hver jævla lille ting, være seg
fartsgrenser, støynivå etc.