Ja, da er det bare å kommeJK95 skrev:For 3k er jeg enda mer interessert
Innkjøp av ny Honda CB500F 2017
-
- Innlegg: 14
- Registrert: 21 aug 2016, 21:57
- Motorsykkelen din: Honda CB500F 2017
- Sted: rett på bortsia brua der!
Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017
Braaaap Braaaap sa`n å borte var`n!
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Sted: Trondheim
Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017
Du er helt seriøs på 3k liksom?
-
- Innlegg: 14
- Registrert: 21 aug 2016, 21:57
- Motorsykkelen din: Honda CB500F 2017
- Sted: rett på bortsia brua der!
Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017
forsåvidt ja, den sykkelen ødela ankelen min rett før jeg parkerte den, brukt sykkelen i 3/4 år, aldri hatt problemer, men rett før jeg satt den bort nå, så bestemte kicken seg for å komme tilbake når den startet, så kicken gikk inn under "hockeykulen" å reiv med seg litt diverse sener osv!JK95 skrev:Du er helt seriøs på 3k liksom?
så, hvis du henter den, å jeg aldri hører noe mer om sykkelen, så ere greit årsavgift tilfaller selvfølgelig ny eier
Braaaap Braaaap sa`n å borte var`n!
Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017
Hei,
Jeg eide en CB500F 2015 i 2016-sesongen og kjørte vel ca. 2000km med den.
Her er min liste over fordeler og ulemper:
Fordeler:
- Lavt bensinforbruk
- Føles mye lettere enn den er
- Begge føttene plantet godt i bakken når en står i ro (dersom du opplever dette som noen fordel) (jeg er ca. 180cm)
- ABS som standard
- Kvikk og lettkjørt i byen
- Stabil på motorvei
- OK bunndrag (bykjøringsvennlig bunndrag :))
- Billig og forsikre
Ulemper:
- Manglende kraftoverskudd til forbikjøringer i 80km/h+
- Må ofte ligge et gir lavere i sving på landevei for å få tilstrekkelig kraft til "roll-on" på vei ut av svingen
- Ikke gearindikator
- Litt av/på gassrespons ved lave turtall dersom man ikke justerer med clutch eller er varsom med gassen (tar litt tid og venne seg til)
Jeg valgte å bytte sykkel etter endt sesong pga at jeg synes det ble litt lite motorkraft. Rop ut dersom det er noe annet du lurer på, så skal jeg svare etter beste evne :)
Jeg eide en CB500F 2015 i 2016-sesongen og kjørte vel ca. 2000km med den.
Her er min liste over fordeler og ulemper:
Fordeler:
- Lavt bensinforbruk
- Føles mye lettere enn den er
- Begge føttene plantet godt i bakken når en står i ro (dersom du opplever dette som noen fordel) (jeg er ca. 180cm)
- ABS som standard
- Kvikk og lettkjørt i byen
- Stabil på motorvei
- OK bunndrag (bykjøringsvennlig bunndrag :))
- Billig og forsikre
Ulemper:
- Manglende kraftoverskudd til forbikjøringer i 80km/h+
- Må ofte ligge et gir lavere i sving på landevei for å få tilstrekkelig kraft til "roll-on" på vei ut av svingen
- Ikke gearindikator
- Litt av/på gassrespons ved lave turtall dersom man ikke justerer med clutch eller er varsom med gassen (tar litt tid og venne seg til)
Jeg valgte å bytte sykkel etter endt sesong pga at jeg synes det ble litt lite motorkraft. Rop ut dersom det er noe annet du lurer på, så skal jeg svare etter beste evne :)
- Zettexx
- Innlegg: 469
- Registrert: 21 aug 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
- Sted: Søndenfor Nord
Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017
Ingen direkte erfaring med denne.
Men vil slå et slag for de mindre maskinene, som tross alt har mer kraft enn "legendene" som Norton Commando, Bonneville, BSA Lightning.
Nå syntes jeg det gires i ett, og det er jo halve turen... Å kjøre forbi er en øvelse som skal planlegges uansett, fordi du beveger deg på motpartens kjørebane.
Av/På gass kommer som oftest av småfeil i elektronikken, eller rett og slett at en kjører med for liten belastning ( kjører i 5000 rpm på slett vei, da kommer kraften med et smell når du vrir) . De fleste av disse a2 mc har fartspotensiale til langt over 160 km/t og kjører fra nesten alt av privatbiler i nabolaget.
Honda har generelt litt sjeleløse maskiner, som omskrives til pålitelige uten spesielle feil.
Innrømmer at jeg selv har Kubikksyken, men har det likevel helt flott på den gamle Suki GSX/F med enorme kofferter og passasjer på tur. Jeg lærte å gire for 50 år siden og øver konstant på det.....både opp og ned, helt uten å tenke på det som problem. At jeg har det like bra eller bedre på storebror, det er en helt annen sak.
Men vil slå et slag for de mindre maskinene, som tross alt har mer kraft enn "legendene" som Norton Commando, Bonneville, BSA Lightning.
Nå syntes jeg det gires i ett, og det er jo halve turen... Å kjøre forbi er en øvelse som skal planlegges uansett, fordi du beveger deg på motpartens kjørebane.
Av/På gass kommer som oftest av småfeil i elektronikken, eller rett og slett at en kjører med for liten belastning ( kjører i 5000 rpm på slett vei, da kommer kraften med et smell når du vrir) . De fleste av disse a2 mc har fartspotensiale til langt over 160 km/t og kjører fra nesten alt av privatbiler i nabolaget.
Honda har generelt litt sjeleløse maskiner, som omskrives til pålitelige uten spesielle feil.
Innrømmer at jeg selv har Kubikksyken, men har det likevel helt flott på den gamle Suki GSX/F med enorme kofferter og passasjer på tur. Jeg lærte å gire for 50 år siden og øver konstant på det.....både opp og ned, helt uten å tenke på det som problem. At jeg har det like bra eller bedre på storebror, det er en helt annen sak.
Re: Innkjøp av ny Honda CB500F 2017
Har en 500X, byttet fra 300F. Veldig fornøyd med X'n, som er ganske lik F-modellen, er jo samme serie. Har fått noe over 1200km på den hittil, og har nesten alltid passasjer. Nå har jeg ikke den lengste erfaringen med sykler i denne klassen, men som andre sier, tror absolutt du blir fornøyd. Nok drag for vanlig kjøring, ingen problemer i bakker(er endel som er brattere her i Asia enn hjemme..).
Er 186cm og 86kg, sittestilling er perfekt for meg. Har hatt endel turer på 120-230km og med et par småpauser går det fint. For lengre turer vile jeg sørget for gelpad eller lignende.. Lite fairings som kan ødelegges i tilfelle velt. Mangler girindikator, men det har jeg aldri hatt, så savner det ikke... Har Shad 40 topbox + Motech Aero sidevesker(langtturer, over230km..). Valgte 500'n framfor Yamaha pga tyngdepunktet, R'n føltes veldig topptung i forhold. Så får vi se hvor lang tid det går før jeg bytter ... :-)
Er 186cm og 86kg, sittestilling er perfekt for meg. Har hatt endel turer på 120-230km og med et par småpauser går det fint. For lengre turer vile jeg sørget for gelpad eller lignende.. Lite fairings som kan ødelegges i tilfelle velt. Mangler girindikator, men det har jeg aldri hatt, så savner det ikke... Har Shad 40 topbox + Motech Aero sidevesker(langtturer, over230km..). Valgte 500'n framfor Yamaha pga tyngdepunktet, R'n føltes veldig topptung i forhold. Så får vi se hvor lang tid det går før jeg bytter ... :-)