Noen som har noen erfaring med denne typer øreplugger? https://www.flareaudio.com/products/isolate-aluminium
Virker jo ganske lovende for MC.

Disse ser jo veldig solide ut. Prisen er heller ikke avskrekkende.Stian87 skrev: 07 mar 2017, 12:47 Hei,
Noen som har noen erfaring med denne typer øreplugger? https://www.flareaudio.com/products/isolate-aluminium
Virker jo ganske lovende for MC.![]()
Har du fått dine plugger enda? Har ikke fått beskjed om at mine er shippet enda.
Ikke fått enda. Er ikke sikker på om jeg husker riktig, men tror selger solgte disse til "lavpris" inkl. porto.
Takk for innlegg Sey86! Hjalp meg til å velge øreplugger. Takk skal du virkelig ha!Sey86 skrev:Hei jeg har fått mine. Jeg valgte blå aluminium som var litt dyrere. Det ble toll gitt! Over 200 kr så det ble dyre plugger.
Har ikke testet de med hjelm eller under kjøring. Men virker som det er enklere å montere i øret pga. Aluminiumsdelen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Legg ut en oppdatering når du har prøvd ISOLATE, spent på om de er bedre enn pinlockAJ skrev: 09 mar 2017, 09:34 Dette gjelder spesielt Pinlock proppene.
Disse er gode, men har også en annen svakhet, nemlig at støyfilterne lett løsner etter en tids bruk. Hvis disse først faller på bakken kan det være vanskelig, enn si umulig å finne de igjen.
Begge disse svakhetene ser det ut til at Isolate ikke har.
Så ja, er spent på å finne ut hvor gode disse er.
Det kommer jeg til å gjøre. Men ingen propper kommet så langt...Viffern94 skrev: 27 mar 2017, 21:16Legg ut en oppdatering når du har prøvd ISOLATE, spent på om de er bedre enn pinlockAJ skrev: 09 mar 2017, 09:34 Dette gjelder spesielt Pinlock proppene.
Disse er gode, men har også en annen svakhet, nemlig at støyfilterne lett løsner etter en tids bruk. Hvis disse først faller på bakken kan det være vanskelig, enn si umulig å finne de igjen.
Så ja, er spent på å finne ut hvor gode disse er.![]()
Er det ikke blitt 300kr da?Sey86 skrev: 27 mar 2017, 11:56 Hei jeg har fått mine. Jeg valgte blå aluminium som var litt dyrere. Det ble toll gitt! Over 200 kr så det ble dyre plugger.
Har ikke testet de med hjelm eller under kjøring. Men virker som det er enklere å montere i øret pga. Aluminiumsdelen.
Jo det stemmer nok. Skrev det kanskje litt utydelig.tollen/ momsen jeg måtte betale hos posten var godt over 200kr.Taggen skrev:Er det ikke blitt 300kr da?Sey86 skrev: 27 mar 2017, 11:56 Hei jeg har fått mine. Jeg valgte blå aluminium som var litt dyrere. Det ble toll gitt! Over 200 kr så det ble dyre plugger.
Trodde det jeg
350 kr er grensa. Men det gjelder ink frakt, og beregnet ut fra kursen på tidspunktet for fortolling.Sey86 skrev: 27 mar 2017, 23:23Jo det stemmer nok. Skrev det kanskje litt utydelig.tollen/ momsen jeg måtte betale hos posten var godt over 200kr.Taggen skrev:Er det ikke blitt 300kr da?Sey86 skrev: 27 mar 2017, 11:56 Hei jeg har fått mine. Jeg valgte blå aluminium som var litt dyrere. Det ble toll gitt! Over 200 kr så det ble dyre plugger.
Trodde det jeg
Fikk mine her om dagen og testet de i dag. Det funka som de skriver i reklamen, det er som å skru lyden ned noen hakk. Har hatt en del irritasjon med støy i over 80 km/t, nå var det helt uproblematisk. Jeg hørte fortsatt horn osv, og proppene satt i som de skulle. Det eneste som er litt kjipt er jo at jeg ikke hører lyden av motoren min så godt...AJ skrev: 27 mar 2017, 21:21Det kommer jeg til å gjøre. Men ingen propper kommet så langt...Viffern94 skrev: 27 mar 2017, 21:16Legg ut en oppdatering når du har prøvd ISOLATE, spent på om de er bedre enn pinlockAJ skrev: 09 mar 2017, 09:34 Dette gjelder spesielt Pinlock proppene.
Så ja, er spent på å finne ut hvor gode disse er.![]()
Bruker også formstøpte ørepropper, med utskiftbare filter av typen ACS. Får ikke like kraftig demping som en "helstøpt" type men ganske bra. Tror nok typene uten filter er det beste man kan få :) Frister å kjøpe et par av disse Isolate for å sammenligne :)schnellfahrer skrev: 28 mar 2017, 12:12 Jeg bruker formstøpte øreplugger. Er veldig nysgjerrig på hvordan ISOLATE demper til sammenligning. Jeg er interessert i så mye demping som overhodet mulig.
Du kan sjekk spesifikasjonen på øreproppene dine. Isolate har en SNR på 35, altså en gjennomsnittlig dempning på 35 dB.schnellfahrer skrev: 28 mar 2017, 12:12 Jeg bruker formstøpte øreplugger. Er veldig nysgjerrig på hvordan ISOLATE demper til sammenligning. Jeg er interessert i så mye demping som overhodet mulig.
Kode: Velg alt
Hz 125 250 500 1000 2000 4000 8000
dB 14,7 17,2 19,6 24,7 29 31,5 37,5
Kode: Velg alt
Dempning H (2000-8000 Hz) 35 dB
Dempning M (1000-2000 Hz) 33 dB
Dempning L (63-1000 Hz) 31 dB
Hz 63 125 250 500 1000 2000 4000 8000
dB 29.5 28.1 29.4 30.9 32.1 33.6 42.3 39.7