Tipper 130Bjerknez skrev: 09 mar 2017, 12:04 Er i dialog med Spinnin Wheel nå.
Dem kunne ikke ta innbytte på Bimmern, men hadde en oppkjøper i Kristiansand. Jeg venter på en pris derfra. Men magefølelsen sier at den prisen jeg får slengt i trynet ikke kan godtas.
Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
- supersic
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Da blir det ikke salg for å si det pent :)
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Innbytte hos en forhandler av et annet merke vil nok aldri gi deg den prisen du ønsker, spesielt en så ny og dyr sykkel som du har. Innbyttesykkelen må selges igjen før handelen er avsluttet, og ofte må innbytteprisen mye ned for å dekke inn forhandlerens risiko. Det er nok kun hos en BMW forhandler du kan oppnå en anstendig pris. Men fins det forhandlere med både BMW og KTM?
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- Roargutten
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Du kommer nok mere gunstig ut av det ved å selge BMW'n privat, og så få en god deal på ny sykkel hos forhandler.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!
- supersic
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
Det der med at merkeforhandler gir så mye bedre innbyttepris har jeg tilgode å oppleve.kjellv skrev: 10 mar 2017, 07:54 Innbytte hos en forhandler av et annet merke vil nok aldri gi deg den prisen du ønsker, spesielt en så ny og dyr sykkel som du har. Innbyttesykkelen må selges igjen før handelen er avsluttet, og ofte må innbytteprisen mye ned for å dekke inn forhandlerens risiko. Det er nok kun hos en BMW forhandler du kan oppnå en anstendig pris. Men fins det forhandlere med både BMW og KTM?
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Dem trekker fra en viss prosent pr år og regner 10% fortjeneste.
Der har jeg erfart at dem legger seg likt alle mann. Merkeforhandler eller ikke.
Der har jeg erfart at dem legger seg likt alle mann. Merkeforhandler eller ikke.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Kommisjonssalg kan være et brukbart alternativ.
Jeg gjorde det med Stelvio'en og kom bedre ut av det på den måten enn hva jeg ble tilbud i innbytte.
Opplevde også det samme at en forhandler ikke ville ta sykkelen i innbytte grunnet tungsolgt, påstå de...
Gikk ganske kjapt å få solgt den i kommisjon i hver fall...
Jeg gjorde det med Stelvio'en og kom bedre ut av det på den måten enn hva jeg ble tilbud i innbytte.
Opplevde også det samme at en forhandler ikke ville ta sykkelen i innbytte grunnet tungsolgt, påstå de...
Gikk ganske kjapt å få solgt den i kommisjon i hver fall...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Re: RE: Re: Spørsmål om KTM SuperDuke 1290 R
20% første år og 10% for de neste er vanlig. Så kommer tilstand, skader km.stand osv som trekker enten ned eller opp..Bjerknez skrev:Dem trekker fra en viss prosent pr år og regner 10% fortjeneste.