Eg har per i dag kun Yoshimura-potter som eneste mod på min VTR1000F, sykkelen ligger no i 1000(F) deler i garasjen og skal pimpes litt til sesongen begynner, tenker i den forbindelse å bytte til et såkalt high flow filter av type Pipecross enller KN. Dette er egentlig mest fordi du kan vaske og olje dem i stedet for å bytte filter, filteret som står i sykkelen no, er ganske skittent, så bør vel uansett bytte det.
Har lest meg opp til at filter eller potter bør går fint uten å tukle med forgasseren, men å montere begge deler er eg litt usikker på iom at du får meir flow både inn og ut av motoren. Hjelp?
Bør man dyse opp hvis man bytter til KN luftfilter?
-
- Innlegg: 25
- Registrert: 14 jul 2015, 21:24
- Motorsykkelen din: Honda XLR250R 1989
Re: Bør man dyse opp hvis man bytter til KN luftfilter?
Mange vil sikkert anbefale større dyse, men før du eventuelt gjør det kan du lese mye ut av fargen på pluggen din. Sjekk etter at du har kjørt en tur. Er tennpluggen hvit bør du vurdere å dyse opp.
-
- Innlegg: 25
- Registrert: 14 jul 2015, 21:24
- Motorsykkelen din: Honda XLR250R 1989
Re: Bør man dyse opp hvis man bytter til KN luftfilter?
Det blir i såfall snakk om et Dynojet kit spesielt til et filter + eksos oppsett, regner med det ikkje trengs så masse fikling for å finjustere etterpå.
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Bør man dyse opp hvis man bytter til KN luftfilter?
Drømmen om Elin....GhostRider skrev:Det blir i såfall snakk om et Dynojet kit spesielt til et filter + eksos oppsett, regner med det ikkje trengs så masse fikling for å finjustere etterpå.
Vil råde deg til å benke sykkelen for å få det riktig. De ekstra kronene kan gi deg mye glede/lite irritasjon. Uten omdysing, vil ikke forgasserne få rett/optimalt strømningsforhold.
Hilsen en som har hatt oppe gasserne 10-12 ganger på en Honda VF pga Dynojet...
Kawa'n jeg har nå, benka jeg.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Bør man dyse opp hvis man bytter til KN luftfilter?
Tidligere eier har byttet ut selve filteret inni luft boksen til KN filter samt byttet ut endepotta.Kjellrf skrev:Drømmen om Elin....GhostRider skrev:Det blir i såfall snakk om et Dynojet kit spesielt til et filter + eksos oppsett, regner med det ikkje trengs så masse fikling for å finjustere etterpå.
Vil råde deg til å benke sykkelen for å få det riktig. De ekstra kronene kan gi deg mye glede/lite irritasjon. Uten omdysing, vil ikke forgasserne få rett/optimalt strømningsforhold.
Hilsen en som har hatt oppe gasserne 10-12 ganger på en Honda VF pga Dynojet...
Kawa'n jeg har nå, benka jeg.
Har det noe å si? Vs orginalt, katalysatoren fra orginal eksosen er jo fortsatt tilstede.
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Bør man dyse opp hvis man bytter til KN luftfilter?
Usikker, siden du har FI. Det skal til en viss grad justere seg selv. Men veit at vi omprogrammerte Triumpher som hadde satt på uoriginal eksos/mer bråkete "original"potte for å få det optimalt.SverreOlsen skrev: 08 feb 2017, 22:53Tidligere eier har byttet ut selve filteret inni luft boksen til KN filter samt byttet ut endepotta.Kjellrf skrev:Drømmen om Elin....GhostRider skrev:Det blir i såfall snakk om et Dynojet kit spesielt til et filter + eksos oppsett, regner med det ikkje trengs så masse fikling for å finjustere etterpå.
Vil råde deg til å benke sykkelen for å få det riktig. De ekstra kronene kan gi deg mye glede/lite irritasjon. Uten omdysing, vil ikke forgasserne få rett/optimalt strømningsforhold.
Hilsen en som har hatt oppe gasserne 10-12 ganger på en Honda VF pga Dynojet...
Kawa'n jeg har nå, benka jeg.
Har det noe å si? Vs orginalt, katalysatoren fra orginal eksosen er jo fortsatt tilstede.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.