Grunnleggende vedlikehld som motorolje og filtere, OG å IKKE kjøre hardt på kald motor!Zettexx skrev: 19 mar 2017, 10:27 "En viss Willard Huedepohl i Chicago hadde for noen år siden passert 200000 miles på sin '98 zx9.
Dvs mer enn 360 000 km. Ingen store reparasjoner. Så, om sykkelen er bra passet på burde den forhåpentligvis vare lenge. Historien om hans sykkel finnes lett vha nettsøk."
Den må jeg lese. Vanligvis er det å være raus med ojle, filter, og å gjemme pisken det som forlenger livet. Sørge for godt batteri sparer starteren. Riktig justert kjede sparer lagere. Tenk på hestene som foler som skal temmes og ikke piske til fråde.
Hver gang en kjører, så smøres hele sykkelen. Når den sår stille, tørker det ut.
Jeg er av den oppfatningen at dess mer en mc kjøres desto flere km vil den glede. Under forutsetning om grunnleggende vedlikehold, er det nærmest utrolig hvor langt en moderne mc motor kan kjøres.
ZX9R mye vibrasjon fra motor
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
Et moment jeg leste om i Performance Bikes for få år siden var at brå nedgearing fra høye turtall også kunne medføre stor slitasje / skader,ZZR-Erling skrev: 19 mar 2017, 15:57Grunnleggende vedlikehld som motorolje og filtere, OG å IKKE kjøre hardt på kald motor!Zettexx skrev: 19 mar 2017, 10:27 "En viss Willard Huedepohl i Chicago hadde for noen år siden passert 200000 miles på sin '98 zx9.
Dvs mer enn 360 000 km. Ingen store reparasjoner. Så, om sykkelen er bra passet på burde den forhåpentligvis vare lenge. Historien om hans sykkel finnes lett vha nettsøk."
Den må jeg lese. Vanligvis er det å være raus med ojle, filter, og å gjemme pisken det som forlenger livet. Sørge for godt batteri sparer starteren. Riktig justert kjede sparer lagere. Tenk på hestene som foler som skal temmes og ikke piske til fråde.
Hver gang en kjører, så smøres hele sykkelen. Når den sår stille, tørker det ut.
Jeg er av den oppfatningen at dess mer en mc kjøres desto flere km vil den glede. Under forutsetning om grunnleggende vedlikehold, er det nærmest utrolig hvor langt en moderne mc motor kan kjøres.
og var noe som relativt ofte var kilde til problemer.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
Angående ventiljustering, så er vel ikke det så lett å høre.. Og det mest skumle er vel egentlig om ventilene skulle bli for trange.. Spørs jo hvor lenge siden sist det ble gjort også da. Er jo egentlig ventilsjekk hver 12000KM (!) på disse, etter boka.. 

Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
Re: ZX9R mye vibrasjon fra motor
Ventilene går vel alltid mot trangere, de bankes inn i toppen, og det hører man ikke, men etterhvert starter den ikke fordi den lukker ikke lenge nok.