Hvor handler dere MC-utstyr?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Erik.H.M
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F

Hvor handler dere MC-utstyr?

Legg inn av Erik.H.M »

Hei.
Etter en forferdelig sesong uten MC, ser jeg meg nødt til å kjøpe meg en sykkel igjen. I den sammenhengen ønsker jeg å kjøpe litt bling :twothumbs: Har sett på en FZ8, som jeg evt vil kjøpe eksosanlegg til, samt Oppgradere demperen foran/bak.
Lurer derfor på hvor dere handler slike ting? Tenker da hovedsakelig på nettsider :thumleft
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Royal
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Hvor handler dere MC-utstyr?

Legg inn av Royal »

Jeg er ganske glad i eBay. Ikke nødvendigvis på grunn av prisene, men på grunn av at man får en ganske stor oversikt av hva som kan leveres til sykkelen.
Hvis man først har funnet noe man liker, så tar du navnet på varen eller delenummeret med på noen google søk for å gjøre litt research og for å sjekke tilgjengelighet. Er man heldig så finner man noe i norden, ellers så kan man kjøpe direkte fra forhandlere i Europa eller i USA.

Men noen ganger så er prisene på eBay ganske gode også. Kupp kan gjøres hvis du vet hvordan

Brukeravatar
Erik.H.M

Legg inn av Erik.H.M »

Bra tips! Takk :thumleft
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Brukeravatar
Royal
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Legg inn av Royal »

Erik.H.M skrev: 18 mar 2017, 14:33 Bra tips! Takk :thumleft
Null problem. Jeg har handlet nesten alt ekstrautstyret på syklene mine direkte på nett istedet for å kjøpe fra forhandlere. Noen ganger er det bare marginalt billigere, men hvis du har tid nok så kan man finne mye bra og billig.

Hvis du er 100% ute etter OEM så kan du sjekke ut kjøp/salg delene i noen Yamahaforum i statene. Ofte kan det selges mye bra for en slikk og ingenting.

Brukeravatar
Erik.H.M

Legg inn av Erik.H.M »

OEM er nok ikke nødvendig.
Har fullanlegg og oppgradering av dempere (typ Öhlins, WP eller liknende) i tankene
- Jeremy Clarkson

AlleBrukernavnErTatt
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

bruker omtrent utelukkende revzilla eller ebay
Braaaaaap

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Erik.H.M skrev: 18 mar 2017, 20:27 OEM er nok ikke nødvendig.
Har fullanlegg og oppgradering av dempere (typ Öhlins, WP eller liknende) i tankene
Tenker du på demperoppdatering (bakdemper) på FZ8 anbefaler jeg deg å ta en kikk på britiske NITRON.
Jeg fikk satt på NITRON på Tiger 1050'en jeg eide i et par år for noen år siden og det gjorde sykkelen veldig mye mer retningstabil ved heftige akselerasjoner og ga ellers en god del bedre dempereffekt på ujevn vei enn originaldemperen fra KYB, tror jeg det var.

Jeg likte ikke turkisfargen, men fant ut at demperfjæra også kunne leveres som sort.

Brukeravatar
supersic
Motorsykkelen din: SpeedTriple

Legg inn av supersic »

Brukeravatar
Erik.H.M

Legg inn av Erik.H.M »

Takk for gode tips :D
- Jeremy Clarkson

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

24mx

Svar