Fant dette forumet når jeg googlet etter informasjon, har lest litt rundt og trår til med første spørsmål om den gamle sykkelen jeg har kjøpt.
Har vært sykkelløs i en haug med år, men nå har jeg fått ny hofte og klarer å kjøre sykkel i mer en 20 minutter av gangen, igjen, så er nå entusiastisk eier av en 86 FJ1200 for å få testet ut om jeg fortsatt trives på to hjul i lengden. (Neida, jeg er egentlig ikke i delebytte-alder ennå, jeg er "bare" trettitolv)
Her er det sikkert noen som har erfaring med den gamle traveren så da lurte jeg på hva det er lurt å kaste litt penger på for å oppgradere den en smule.
Så langt har jeg fått med meg at stålomspunne bremseslanger er lurt og at oppgradering av støtdempere kan være en fordel, spesielt hvis man skal kjøre med tung oppakning?
Noe tips om hvor/hva man bør kjøpe?
Andre ting jeg burde vurdere?
Dekkene på den kjennes ut som plast og er følgelig så langt over best før-dato at den ikke kan ses med kikkert, noe spesielt jeg bør tenke på ved kjøp av nye?
Gleder meg til å komme igang med tohjuling igjen og satser på at at jeg kommer til å henge en del rundt, her inne, det dukker sikkert opp flere spørsmål.