Hei Kristoffer!Kristoffer skrev: 25 mar 2017, 09:32 Hei du. Driver selv med ølbrygging. Og at det sparer deg for penger skal mye til...hehe. Har regnet litt på det og man skal kjøpe mye øl for å spare inn utgiftene. Baller fort på seg med utstyr for å gjøre bryggedagene enklere. Meeeen det er så absolutt verdt det. Og bare så det er sagt, det er ikkeno skummelt med fersk gjær. Vet ikke hvor mye du lager av gangen, men om du vil ha en sparetips, så kjøp/lag en magnetrører og ernenmayerkolbe og lag gjær selv. Jeg brygger 85 liters batcher, og sparer ca 400kr i gjærkost hver batch. Om jeg hadde høstet gjær fra hver batch så hadde jeg spart enda mer.
Hva slags utsyr brygger du på?
Forøvrig fin sykkel du har![]()

Hehe det er godt poeng det altså, forløpig er det et minusprosjekt, særlig fordi jeg gir bort en del også. Jeg har regnet på det selv og ligger forløpig på kr. 57 per halvliter, så det er ikke så verst. Men jeg vet hva du mener

Ja har lest om dette med magnetrører, men vet ikke om jeg greier å lage en selv, så da må man bruke mer penger

Jeg brygger på Grainfather som er et sånt komplett minibryggeri, er glad i dingser så da var jeg ikke vanskelig å lure utpå da han foreslo den.

Takk for det! Og takk det samme, er du fornøyd med 1098'en din? Vurderer å skaffe meg en Panigale som neste sykkel