Fikk hjem disse i dag, så har bare rukket å prøve dem. Vil sikkert oppdatere når jeg har fått brukt dem litt til våren :)
+ Forsterket med kevlar
+ Beskyttelse i både knær og hofter
+ Ventilasjon på lårene
+ Stretchpaneler
- Kevlar panelene kunne kanskje dekket litt mere
- Veldig tykk beskyttelse
Disse var noe jeg tok litt av en sjanse å bestille, da jeg normalt sliter med å finne meg bukser som passer. Virker som at utforming og størrelse på disse passet min kroppsfasong velig bra, hvilket er sjeldent...
Beskyttelsen som kommer med er fra Forcefield, og det er ganske tykke - tre lager som er satt sammen. De dog litt myke og veldig fleksible, så følte ikke noe ubehag av de. Syntes det var overraskende god beskyttelse for å være MC jeans, da mange jeg sett/prøvet oftest har veldig tynn og minimal beskyttelse (tenker da f.eks. på Dainese pro-shape, som er litt svakere en hva jeg ønsker). Derimot kan jeg godt tenke meg å oppgradere til noe litt tynnere beskyttelse, men da muligens med høyere sertifisering, etter hvert. (Det går fremover på den fronten har jeg lagt merke til.)
Ventilasjonsmuligheten på lårene vil nok være noe jeg kommer til å bruke mye til sommeren, og det er god stretch i buksene som gjør at det er veldig behagelige å bevege seg i.
Kevlaren i buksene går over baken og frem til sømmene i sidene, samt over knærne på fremsiden. Her hadde jeg nok helst hatt litt mere kevlar i sidene av lårene, helst hele veien i siden ner til knærne og litt til, men man kan visstnok ikke få alt

Disse vil nok være et par bukser jeg kommer føle meg relativt trygg i, men håper selvfølgelig jeg slipper finne ut av hvor beskyttende de er