Royal skrev: 09 apr 2017, 20:30
Heisann og velkommen!
Pen sykkel du har kjøpt deg. Skuddsikkert valg
Jeg var i samme båt som deg. Plutselig så gikk det bare opp for meg at det måtte gjøres.
Det er modig av deg å spørre folk på nettet om å ikke bare møtes, men å ta deg med på øvelseskjøring

Jeg skulle gjerne hjulpet til selv hadde jeg hatt 5 år med lappen under beltet.
Hvis du skulle trenge kjørekompiser derimot, så bor jeg i Oslo selv.
Haha, jeg måtte nesten bare spørre. Er helt desperat etter å få sykkelen på veien, og jeg har naturligvis full forståelse for at mange ikke ønsker å ta med en fullstendig ukjent person på øvelseskjøring. Hvis reglene er like på sykkel som på bil, er det vel vedkommende med førerkort som står ansvarlig ved uhell?
Kjørekompiser er aldri feil, og man kan vel neppe få nok av de heller. Jeg har familie og venner med førerkort, men ingen av de har hatt lappen lenge nok til at de kvalifiserer til øvelseskjøring, dessverre. Svigerfar er det eneste alternativet jeg har, og han har lovet meg en tur i påsken. Selv skulle jeg helst tatt minst en tur hver dag.
Uansett, takk for komplimentet om valg av sykkel, jeg føler meg forholdsvis trygg på at dette var et godt valg for en nybegynner. Det begynner tross alt å bli noen år siden jeg kjørte tohjuling på trafikkert vei.