http://www.dagbladet.no/mat/kaffekonge- ... s/67385352
En flott historie som jeg kjenner vekker både triste, men mest gode følelser hos meg. Ikke minst når jeg tenker på eldstesønnen vår som fortsatt sliter med ettervirkningene av brutal og langvarig mobbing i barneskoleårene. Noe vi som foreldre ikke ble kjent med før etter at det hadde gått for lang tid. I dag går det etter forutsetningene bra med ham. Og han er en av Joakim Strands ansatte :) .
Vår nest eldste sønn, som døde plutselig og uforklarlig i 2008, var også et mobbeoffer i mange år og fikk en trøblete ungdomstid som følge av dette, noe vi som foreldre er sikre på var årsaken til tilpasningsproblemene han fikk på videregående skole.
Han og eldstebroren sto hverandre svært nært og brorens dødsfall gjorde at han som nå er kaffebrenner hos Joakim Strand, fikk en alvorlig psykisk knekk.
Men langsomt har han bygd seg opp igjen og er nå i nesten full jobb med ofte lange arbeidsdager hos kaffegründeren, som altså selv også har hatt en trøblete oppvekst.
Historier som som dette er gode å lese.
Jeg heier på Joakim Strand og jeg heier ikke mindre på vår eldstesønn som jeg vet får gode skussmål hos ham