Schuberth C3 Pro
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Schuberth C3 Pro
Fattern handla råskinn-Rukka jakke og bukse fra MotardInn, han er fornøyd. Så det skal ikke by på problemer.
Jeg synes åpningshjelm er kjekt, men ikke et musst. Jeg trives med å hive opp baugen på hjelmen i veldig tett trafikk og køkjøring når man går ned mot kuldegrader. Man føler at man får pusta litt mer, har litt med eksoslukt og kald luft å gjøre, føles nesten som et vakum inni hjelmen i de tilfellene.
Så lukker jeg baugen når farten øker, ellers er det lukka stort sett hele tiden. Jeg liker å åpne opp ved stans, bensinpåfyllinger, prat med kamerater osv på sykkel.
Er det noe jeg er skuffa over, er det blant annet visir-mekanismen som er ordentlig slitt allerede, ellers synes jeg den holder seg godt innvendlig. Har holdt fasongen og ser frisk og fin ut inni. Kjører i tillegg med SRC-systemet. Det er så deilig i bruk :)
Jeg synes åpningshjelm er kjekt, men ikke et musst. Jeg trives med å hive opp baugen på hjelmen i veldig tett trafikk og køkjøring når man går ned mot kuldegrader. Man føler at man får pusta litt mer, har litt med eksoslukt og kald luft å gjøre, føles nesten som et vakum inni hjelmen i de tilfellene.
Så lukker jeg baugen når farten øker, ellers er det lukka stort sett hele tiden. Jeg liker å åpne opp ved stans, bensinpåfyllinger, prat med kamerater osv på sykkel.
Er det noe jeg er skuffa over, er det blant annet visir-mekanismen som er ordentlig slitt allerede, ellers synes jeg den holder seg godt innvendlig. Har holdt fasongen og ser frisk og fin ut inni. Kjører i tillegg med SRC-systemet. Det er så deilig i bruk :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24102
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Schuberth C3 Pro
Bruker du ikke åpningsfunksjonen når du tar av deg hjelmen?Snikendeugle skrev: ↑12 apr 2017, 15:36 Med mindre du bare mååååååååååååååååååååååååååååå ha åpningshjelm så ville jeg heller tatt en helhjelm.
Jeg har hatt C3 Pro siden 2013 og er relativt fornøyd med den, men åpningsfunksjonen brukes _aldri_ og den støyer unødvendig i de krikene og krokene som utgjør åpningsmekanismen.
Da kan jeg ikke skjønne annet enn at hjelmen din er for stor?
Min hjelm har jeg ikke sjans til å få av meg uten å åpne den. Når jeg lukker den igjen så sitter den som støpt. Taight og fin. Kanskje det er derfor du merker vindstøy bedre hos deg?
- kusa
- Innlegg: 94
- Registrert: 08 okt 2016, 12:08
- Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX6r 636 2006mod
- Bosted: Hønefoss
Re: Schuberth C3 Pro
Høres bra ut at de er gode (motardinn). Har ett spørsmål om headsett/Bluetooth (navnet på det kommer ikke til meg nå, mange øl kanskje..)
Hvilken type headsett burde jeg montere i denne hjelmen? Ikke interessert å betale dyre dommer!
Hvilken type headsett burde jeg montere i denne hjelmen? Ikke interessert å betale dyre dommer!
Ta kontakt om du/dere vil ha turfølge! Område Oslo/Hønefoss.
2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)
2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)
- kusa
- Innlegg: 94
- Registrert: 08 okt 2016, 12:08
- Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX6r 636 2006mod
- Bosted: Hønefoss
Re: Schuberth C3 Pro
Intercom er navnet
Ta kontakt om du/dere vil ha turfølge! Område Oslo/Hønefoss.
2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)
2006 - Kawasaki Ninja 636 (2016 - ...)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Schuberth C3 Pro
Kanskje dette systemet kan være noe å vurdere?
https://magasi.net/katalog/product_info ... s_id=11932
Aner ikke hvor godt det fungerer. Ikke spesielt dyrt i hvert fall...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Schuberth C3 Pro
Schuberth samarbeider nå med Sena, og de har kommet med nye modeller i år:
https://www.revzilla.com/motorcycle/sen ... -c3-pro-e1
Fikk dem presentert på en produktkveld hos Ride i Trondheim nylig, og mener prisen var rundt 2500,-. En av fordelene er at du slipper "klumpen" på siden av hjelmen. En annen er jo at de hevder at Sena kan kommunisere med alle andre, men det må jeg evt. finne ut mer om...
Må se det montert i en C3 før jeg evt. bestemmer meg - den fjernkontrollen med +/- ser jeg ikke for meg at jeg får tak i men hanskekledte fingre, noe som betyr at jeg må legge ut ekstra kronasjer for å få fjernkontroll på styret
Men det ser bra ut
Den klumpen jeg har på hjelmen i dag er bare så 2014
https://www.revzilla.com/motorcycle/sen ... -c3-pro-e1
Fikk dem presentert på en produktkveld hos Ride i Trondheim nylig, og mener prisen var rundt 2500,-. En av fordelene er at du slipper "klumpen" på siden av hjelmen. En annen er jo at de hevder at Sena kan kommunisere med alle andre, men det må jeg evt. finne ut mer om...
Må se det montert i en C3 før jeg evt. bestemmer meg - den fjernkontrollen med +/- ser jeg ikke for meg at jeg får tak i men hanskekledte fingre, noe som betyr at jeg må legge ut ekstra kronasjer for å få fjernkontroll på styret
Men det ser bra ut
Den klumpen jeg har på hjelmen i dag er bare så 2014
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Schuberth C3 Pro
Jeg kjøpte akkurat Sena 10U for GT-Air og er meget fornøyd, alt integrert inne i hjelmen, tror jeg betalte 2600 på mcoslo, anbefales!
- supersic
- Innlegg: 458
- Registrert: 31 jan 2016, 14:54
- Motorsykkelen din: SpeedTriple
- Bosted: Skedsmokorset
Re: Schuberth C3 Pro
Fjernkontrollen med joystick på styret følger med i settet.E-strom skrev: ↑14 apr 2017, 11:14 Schuberth samarbeider nå med Sena, og de har kommet med nye modeller i år:
https://www.revzilla.com/motorcycle/sen ... -c3-pro-e1
Fikk dem presentert på en produktkveld hos Ride i Trondheim nylig, og mener prisen var rundt 2500,-. En av fordelene er at du slipper "klumpen" på siden av hjelmen. En annen er jo at de hevder at Sena kan kommunisere med alle andre, men det må jeg evt. finne ut mer om...
Må se det montert i en C3 før jeg evt. bestemmer meg - den fjernkontrollen med +/- ser jeg ikke for meg at jeg får tak i men hanskekledte fingre, noe som betyr at jeg må legge ut ekstra kronasjer for å få fjernkontroll på styret
Men det ser bra ut
Den klumpen jeg har på hjelmen i dag er bare så 2014
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Schuberth C3 Pro
Ser ut som en veldig fin installasjon:
- antakelig er +/- knappene tilgjengelige med hansker på når visiret er åpent
Finnes på lager hos MC Oslo, og prisen er oppgitt til 2690,- med fjernkontroll:
https://nettbutikk.mcoslo.no/ELEKTRISK/ ... -636-1310)
- antakelig er +/- knappene tilgjengelige med hansker på når visiret er åpent
Finnes på lager hos MC Oslo, og prisen er oppgitt til 2690,- med fjernkontroll:
https://nettbutikk.mcoslo.no/ELEKTRISK/ ... -636-1310)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- FredrikE24
- Innlegg: 4913
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Schuberth C3 Pro
Kjører Cardo SRC-systemet. Etter min mening det beste.
Re: Schuberth C3 Pro
"Dette er telefonsvareren til ...... "
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Schuberth C3 Pro
selvfølgelig brukes åpningsfunksjonen når den tas av og på, men om det er det eneste den brukes til så er det for meg helt ubrukelig :)Bjerknez skrev: ↑13 apr 2017, 03:47Bruker du ikke åpningsfunksjonen når du tar av deg hjelmen?Snikendeugle skrev: ↑12 apr 2017, 15:36 Med mindre du bare mååååååååååååååååååååååååååååå ha åpningshjelm så ville jeg heller tatt en helhjelm.
Jeg har hatt C3 Pro siden 2013 og er relativt fornøyd med den, men åpningsfunksjonen brukes _aldri_ og den støyer unødvendig i de krikene og krokene som utgjør åpningsmekanismen.
Da kan jeg ikke skjønne annet enn at hjelmen din er for stor?
Min hjelm har jeg ikke sjans til å få av meg uten å åpne den. Når jeg lukker den igjen så sitter den som støpt. Taight og fin. Kanskje det er derfor du merker vindstøy bedre hos deg?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Viffern94
- Innlegg: 104
- Registrert: 28 okt 2015, 21:06
- Motorsykkelen din: Honda VFR 800FI 2001
- Bosted: Trondheim
Re: Schuberth C3 Pro
Kjøpte Sena10U for en uke siden å er meget fornøyd, knallgod lyd i høyttalerne og genialt med fjernkontrollen som følger med.
Når det kommer til kommunikasjon med andre enheter enn Sena: prøvde uten hell å koble til intercomen med Scalarider G9, står i brukermanualen at Bluetooth brukes men fikk det ikke til å funke.
Når det kommer til kommunikasjon med andre enheter enn Sena: prøvde uten hell å koble til intercomen med Scalarider G9, står i brukermanualen at Bluetooth brukes men fikk det ikke til å funke.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Honda CBF125,2010- Honda CB750,1997- Yamaha MT-09Tracer,2016- Yamaha FJR1300,2016-Honda VFR800,2001--