No surprises

http://www.consumerreports.org/cro/news ... /index.htm
supersic skrev: 22 apr 2017, 19:21 merkelig at de som lager det beste bilene lager de værste motorsykkelene
Dykkeren skrev: 22 apr 2017, 21:27 Seriøst ? etter å ha klikket frem og tilbake på linken, så finner jeg lite om hva som er kriteriene for denne undersøkelsen !
Den linken er like seriøs ! Viser jo bare til samme undersøkelse. Null informasjon om kriterier !WikingTnT skrev: 22 apr 2017, 22:06Dykkeren skrev: 22 apr 2017, 21:27 Seriøst ? etter å ha klikket frem og tilbake på linken, så finner jeg lite om hva som er kriteriene for denne undersøkelsen !
http://www.motorcycle.com/top10/the-10- ... anies.html
Tror du at Harley lager dårige sykler?TGR skrev: 22 apr 2017, 22:09 Greit med japs i tét, de har alltid funka bra.
Men Harley langt oppe på lista, over BMW? Trujækkepåetsek...![]()
Hvis du snakker om 40 år gamle engelske og amerikanske sykler er nok ikke driftsikkerheten størst.TGR skrev: 23 apr 2017, 00:15 Har ikke fasit på dette. Men når amerikanere lager en slik statistikk, så har jeg en formening om at HD får litt gunst som "the real american icon". Men etter 39 år på to hjul, så er mitt inntrykk at de som får stopp langs veien, er primært Harleyer og gamle engelske jern.
Joda. Og så tenker jeg også at kanskje de fleste Harleyer blir brukt mer til show-offs ned til pølsebua, i motsetning til BMWer som blir brukt til seriøs touring og tilbakelegger tusenvis av km i forhold til HD. Da skjer det naturligvis mer.simpson skrev: 23 apr 2017, 09:49 Men du må huske på at dette er snakk om nye sykler.
Og ofte i sånne type undersøkelser går det på all reklamasjon de får og ikke på hendelser der syklene stopper langs veien.
Mulig du fortsetter lever på den tida når du starta MC karrieren din, Harley forbedra seg kraftig når de kom med EVO motoren i 84, enda bedre når twin cam kom i 1998. Tror ikke Harley er noe verre enn BMW, jeg kjenner flere som har kjørt Harleyene sine alt i fra 100k til over en million på original motor, det samme med BMW. Og de med Harley har ikke hatt noe mer problemer enn de med BMW, med skikkelig vedlikehold og ingen blodtrimming av motorene så holder de godt. Blant annet en kjenning som nå må ha en liten overhaling på Harleyen som har kjøpte i 87 og nå har passert 300k. Tror bare det ryktet er noe gamlingene har dratt med seg fra tidlig 80 og 70 tallet, det er jo stort sett de som fortsatt kjører MC og er også de som er mest sta. Tidene går fremover kjære deg.TGR skrev: 23 apr 2017, 10:00Joda. Og så tenker jeg også at kanskje de fleste Harleyer blir brukt mer til show-offs ned til pølsebua, i motsetning til BMWer som blir brukt til seriøs touring og tilbakelegger tusenvis av km i forhold til HD. Da skjer det naturligvis mer.simpson skrev: 23 apr 2017, 09:49 Men du må huske på at dette er snakk om nye sykler.
Og ofte i sånne type undersøkelser går det på all reklamasjon de får og ikke på hendelser der syklene stopper langs veien.
Altså, jeg sier bare hva jeg selv tror, eller ikke tror på.Trondgv skrev: 23 apr 2017, 11:19 Tror bare det ryktet er noe gamlingene har dratt med seg fra tidlig 80 og 70 tallet, det er jo stort sett de som fortsatt kjører MC og er også de som er mest sta. Tidene går fremover kjære deg.
Hilsen mann på 21, som kjører BMW.![]()
Det blir vel egentlig like kleint som å si at de fleste Harleyene blir brukt til show off på pølsebua når det stort sett er like mange som kommer på BMWene sine. Harley blir brukt like mye til seriøs touring som BMW.TGR skrev: 23 apr 2017, 11:40Altså, jeg sier bare hva jeg selv tror, eller ikke tror på.Trondgv skrev: 23 apr 2017, 11:19 Tror bare det ryktet er noe gamlingene har dratt med seg fra tidlig 80 og 70 tallet, det er jo stort sett de som fortsatt kjører MC og er også de som er mest sta. Tidene går fremover kjære deg.
Hilsen mann på 21, som kjører BMW.![]()
Betraktningene dine er greie nok, og jeg kjenner også flere som har klokketro på sine nyere Harleyer.
Forøvrig syntes jeg du burde spare deg for bruk av slike uttrykk som "kjære deg", i en debatt. Det kommer liksom fort i kategorien "lille venn" .. Ser litt kleint ut, når jeg teoretisk kunne vært din bestefar ...![]()
Hm... I fjor kjørte jeg og fruen på hvær sin Sportster over Aursjøfjellet første helga i juni, de eneste syklene vi møtte var 7 Harleyer og en Buell oppe på hytta.TGR skrev: 23 apr 2017, 10:00Joda. Og så tenker jeg også at kanskje de fleste Harleyer blir brukt mer til show-offs ned til pølsebua, i motsetning til BMWer som blir brukt til seriøs touring og tilbakelegger tusenvis av km i forhold til HD. Da skjer det naturligvis mer.simpson skrev: 23 apr 2017, 09:49 Men du må huske på at dette er snakk om nye sykler.
Igjen, jeg bare refererer til mine egne inntrykk. Jeg har kjørt touring i 39 år, og sett svært lite av HD'er på tur. Nå har jeg riktignok vært uten sykkel de siste 6 år, men jeg tviler på at ting har endret seg så veldig. Men det er altså min oppfatning da.Trondgv skrev: 23 apr 2017, 12:02 Det blir vel egentlig like kleint som å si at de fleste Harleyene blir brukt til show off på pølsebua når det stort sett er like mange som kommer på BMWene sine. Harley blir brukt like mye til seriøs touring som BMW.Det er i alle fall mitt intrykk når jeg har vært på tur. Det er jo ingen tvil om at det finnes mer custom Harleyer enn BMWer, men det er vel fordi det er mye større marked for det på Harley kontra BMW.
Jeg syntes bare det blir for dumt å si at Harleyene ikke blir brukt til touring når de har såpass gode touringsykler som de har, dog med et mye større fokus på cruising kontra BMW som har mer sportstouring/adventure sykler.
Jeg ser da svært mye Harleyer på vegen, sånn gjennomsnittlig like mange Harleyer som andre merker, uten at jeg har hatt noe telling. Jeg tror ikke det er noe nevneverdig forskjell på driftsikkerheten på BMW eller Harley. Tror i så fall det blir mest bagateller eller mandagssykler som utgjør forskjellen her. MEN, jeg er kjapt ute med å mobbe Harley eiere med en gang det er noe galt på syklene deres, holder meg heller rolig når det er BMW.TGR skrev: 23 apr 2017, 12:13Igjen, jeg bare refererer til mine egne inntrykk. Jeg har kjørt touring i 39 år, og sett svært lite av HD'er på tur. Nå har jeg riktignok vært uten sykkel de siste 6 år, men jeg tviler på at ting har endret seg så veldig. Men det er altså min oppfatning da.Trondgv skrev: 23 apr 2017, 12:02 Det blir vel egentlig like kleint som å si at de fleste Harleyene blir brukt til show off på pølsebua når det stort sett er like mange som kommer på BMWene sine. Harley blir brukt like mye til seriøs touring som BMW.Det er i alle fall mitt intrykk når jeg har vært på tur. Det er jo ingen tvil om at det finnes mer custom Harleyer enn BMWer, men det er vel fordi det er mye større marked for det på Harley kontra BMW.
Jeg syntes bare det blir for dumt å si at Harleyene ikke blir brukt til touring når de har såpass gode touringsykler som de har, dog med et mye større fokus på cruising kontra BMW som har mer sportstouring/adventure sykler.
Og misforstå meg rett, jeg har hverken sagt eller ment at HD er dårlige greier. Jeg bare tror ikke noe på at en gjennomsnitts HD er betydelig mer driftssikker enn en ditto BMW.