Grendel skrev: ↑23 apr 2017, 18:09
Det er en lekker Moto Guzzi du har der, @AJ! Virkelig nydelig!
Er det forresten en Alfa Romeo som står bak i garagen til høyre?
8-)
En 2006 Alfa Romeo GT 2,0 JTS Benzina, ja .
Guzzi'en er dog ikke min, men er en demosykkel fra Hadeland MC. Denne har jeg testkjørt i helgen for avisen jeg jobber for. Saken kommer på i avisen neste onsdag.
Og ja, det er en nydelig sykkel med en overraskende kvikk motor på 744 kubikk, som fra V II modellen er blitt oppgradert med andre sylindertopper og med det fått 4 HK ekstra slik at den du ser på bildet, V III 2017 mod., har 52 HK. Ikke avskrekkende på papiret, men i virkelighetens verden er dette fyrrige hester.
Denne sykkelen overrasker veldig!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Selv om ikke været var på din side AJ, håper jeg du deler dine erfaringer med V7'en...
Edit: Ser du har skrevet noe om Guzzi samtidig som jeg skreiv dette. Nydelig sykkel som jeg også håper å få testet snart. Kjørte en Street Twin nå i helga og den er ca tilsvarende motormessig. Ble meget positivt overrasket over denne. Men selve sykkelen ble litt for liten for meg fysisk.
Grendel skrev: ↑23 apr 2017, 18:09
Det er en lekker Moto Guzzi du har der, @AJ! Virkelig nydelig!
Er det forresten en Alfa Romeo som står bak i garagen til høyre?
8-)
En 2006 Alfa Romeo GT 2,0 JTS Benzina, ja :D .
Guzzi'en er dog ikke min, men er en demosykkel fra Hadeland MC. Denne har jeg testkjørt i helgen for avisen jeg jobber for. Saken kommer på i avisen neste onsdag.
Og ja, det er en nydelig sykkel med en overraskende kvikk motor på 744 kubikk, som fra V II modellen er blitt oppgradert med andre sylindertopper og med det fått 4 HK ekstra slik at den du ser på bildet, V III 2017 mod., har 52 HK. Ikke avskrekkende på papiret, men i virkelighetens verden er dette fyrrige hester.
Denne sykkelen overrasker veldig!
Jeg håper den artikkelen din kommer på nett-avisen også?
Linker du den opp hit i så fall, @AJ?
Det vil være artig å lese om Moto Guzzi!
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Grendel skrev: ↑23 apr 2017, 18:32
Jeg håper den artikkelen din kommer på nett-avisen også?
Linker du den opp hit i så fall, @AJ?
Det vil være artig å lese om Moto Guzzi!
8-)
Kommer til å legge ut saken her,ja :) .
Så det er bare å følge med... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Grendel skrev: ↑23 apr 2017, 18:32
Jeg håper den artikkelen din kommer på nett-avisen også?
Linker du den opp hit i så fall, @AJ?
Det vil være artig å lese om Moto Guzzi!
8-)
Kommer til å legge ut saken her,ja :) .
Så det er bare å følge med... ;) .
Jeg er ny her, så det er vel et dumt spørsmål.
Vil det da bli en tråd under:
/MC og garasjeprat /MC aktuelt
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Grendel skrev: ↑23 apr 2017, 19:16
Jeg er ny her, så det er vel et dumt spørsmål.
Vil det da bli en tråd under:
/MC og garasjeprat /MC aktuelt
8-)
Hm... Godt spørsmål, egentlig...
Kanskje det blir en egen Moto Guzzi V7III tråd i "Tung MC" under "MC og garasjeprat"?
Uansett så vil du ikke gå glipp av det, det lover jeg :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
For det meste nå så rettes min oppmerksomhet mot å få tatt MC-Lappen. Og på timen jeg hadde på onsdag så fikk jeg ordentlig sving på krypkjøringen. Jeg har fortsatt god følelse i kroppen.
8-D
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Grendel skrev: ↑23 apr 2017, 19:34
Det skal jeg huske på, @AJ!
For det meste nå så rettes min oppmerksomhet mot å få tatt MC-Lappen. Og på timen jeg hadde på onsdag så fikk jeg ordentlig sving på krypkjøringen. Jeg har fortsatt god følelse i kroppen.
8-D
Stå på videre og få gjerne noen til å ta bilder av deg mens du kjører og få lagt det ut her i tråden .
Lykke til !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Er det en XT660 kompisen din har ? , i så fall har jeg noen tips for å gjøre den livligere med forholdsvis beskjedne midler.
Min -05 ble en helt annen sykkel med disse modifiseringene ihvertfall :-)
WikingTnT skrev: ↑24 apr 2017, 08:11
Er det en XT660 kompisen din har ? , i så fall har jeg noen tips for å gjøre den livligere med forholdsvis beskjedne midler.
Min -05 ble en helt annen sykkel med disse modifiseringene ihvertfall :-)
En XT660R ja. Litt usikker på årsmodell.. (-05 - -07..?) Jaha, hva gjorde du ?
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
WikingTnT skrev: ↑24 apr 2017, 08:11
Er det en XT660 kompisen din har ? , i så fall har jeg noen tips for å gjøre den livligere med forholdsvis beskjedne midler.
Min -05 ble en helt annen sykkel med disse modifiseringene ihvertfall :-)
En XT660R ja. Litt usikker på årsmodell.. (-05 - -07..?) Jaha, hva gjorde du ?
Jeg byttet til litt grovere headers , mellom-pipe og Leovince slip-on. Fjernet luft-snorkel , byttet til dna-filter og et luftfilter-deksel med åpning.
Monterte PowerCommander 3 og lastet ned software tilpasset denne konfigurasjonen. Sykkelen ble en helt annen med kvikkere respons , bedre bunndrag og selvfølgelig grovere lyd .
XT`n er veldig dopet som standard og fortjener mer luft og bensin