I morgen (altså i dag) er det meldt regn så da blir det rolig, men skal bruke tiden med og montere stroppene til kriega og festene til den nye tankvesken samt kanskje gopro feste etc. :)
For det første... BMW er en bra sykkel og alt det der, men hvorfor i Ernas rasshøl har dem valgt å plassere skruene til salen noe så inn i helvetes vanskelig til?? Å få av denne salen uten å lage riper er jo nærmest umulig og man må omtrent brette salen i to for å komme til skruene! Dessuten så er den medfølgende torx nøkkelen akkurat litt for kort slik at dette blir enda vanskeligere.
Men nok om det...
Jeg fikk det til slutt på og da må jeg feire med ett par bilder av sykkelen med tankvesken på
Bjerknez skrev: ↑30 apr 2017, 18:00
Å få av denne salen uten å lage riper er jo nærmest umulig og man må omtrent brette salen i to for å komme til skruene! Dessuten så er den medfølgende torx nøkkelen akkurat litt for kort slik at dette blir enda vanskeligere.
Skruer for å få av salen!? Det må jeg si jeg har til gode å oppleve på noen av syklene jeg har hatt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Dern bakre salen (eller planken med vinyltrekk) kan låses opp med nøkkel og der har jeg vognkortet og stort mer er det vel ikke plass til der. Men hovedsalen er festet med skruer ja. Man må brette de to bakre hjørnene på salen ganske hardt opp for å nå til disse skruene og de ter mildt sagt veldig trangt.
Nå har man jo sjelden noe under der å gjøre sånn sett og ikke er det plass til noe der heller. Men måtte ta av salen for å feste den nedre hempen til tankvesken. Så heldigvis så slipper man å ta av denne salen ofte :)
Ok. Og sant nok når det gjelder behovet for hvor ofte man trenger å ta av førersalen. Men likevel, festet med skruer... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering