Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Personlig er jeg en av de som blir smått deprimert av å tenke på at lyden strupes på de nye Panigale 959. Jeg ville nok valgt å bytte ut anlegget på den sykkelen for å få noe som minner mer om Ducati...
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Kan nok si at dette bråker såpass at jeg ikke kan kjøre med dette særlig lenge 
Filmen klarer overhodet ikke gjengi lydnivå i det heletatt!

Filmen klarer overhodet ikke gjengi lydnivå i det heletatt!

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Bare så det er sagt... Raka rør på HD e et helvetes lurveleven for alle andre!!!Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 07:32 Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.
Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24578
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Ja, der er jeg enig. Jeg er litt sånn at så lenge det bråker mer enn det går så er det fjolleteZZR-Erling skrev: 05 mai 2017, 18:01Bare så det er sagt... Raka rør på HD e et helvetes lurveleven for alle andre!!!Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 07:32 Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.
Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.

- LinnSurion
- Innlegg: 94
- Registrert: 23 feb 2005, 23:54
- Motorsykkelen din: BMW K75
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Slenger meg på der. Det var rake rør på Harley-en min før, en blir fort lei av det. Jeg er også drit lei folk som skal ruse med motorsykkelen sin på mc-treff, ja, vi vet hvordan en motorsykkel høres ut. Jeg har supertrap-anlegg på sykkelen min, fortsatt god lyd men volumet er skrudd litt ned.Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 18:22Ja, der er jeg enig. Jeg er litt sånn at så lenge det bråker mer enn det går så er det fjolleteZZR-Erling skrev: 05 mai 2017, 18:01Bare så det er sagt... Raka rør på HD e et helvetes lurveleven for alle andre!!!Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 07:32 Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.
Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.![]()
Broom broom
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Amen! Fatter ikke at de orker å kjøre rundt med sånt jævla bråk hele tidaZZR-Erling skrev: 05 mai 2017, 18:01 Bare så det er sagt... Raka rør på HD e et helvetes lurveleven for alle andre!!!

- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Noen fler kilometer med ny eksos og ting begynner å gå seg til
Kjørte MC-ravn i regi av natteravnene i området natt til Lørdag. Må si det er et godt initiativ og en god måte å få kontakt med ungdommen i nærmiljøet på.
Natteravner til fots er liksom ikke like kult som natteravner på MC. Været var fantastisk og det var godt og varmt til langt ut på natta. Vi klarte å dekke et stort geografisk område.
Spilte fotball med en gruppe ungdommer iført fullt kjøreutstyr, det var godt og varmt, men Mc-ravnene vant kampen
https://www.youtube.com/watch?v=15IKXysAXYM

Kjørte MC-ravn i regi av natteravnene i området natt til Lørdag. Må si det er et godt initiativ og en god måte å få kontakt med ungdommen i nærmiljøet på.
Natteravner til fots er liksom ikke like kult som natteravner på MC. Været var fantastisk og det var godt og varmt til langt ut på natta. Vi klarte å dekke et stort geografisk område.
Spilte fotball med en gruppe ungdommer iført fullt kjøreutstyr, det var godt og varmt, men Mc-ravnene vant kampen

https://www.youtube.com/watch?v=15IKXysAXYM
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Fått snakket litt med "John GS" fra Hellas og han har laget en chip med et map skreddersydd for TwoBrothers anlegget. For 750kr ink. frakt sender han chipen oppover i morgen. Skal bli spennende å se hva dette vil gjøre med sykkelen :)
Han mente at han skulle ta utgangspunkt i "Stage 9" chipen og pynte litt på den.. Stage 9 er jo det vasseste han har, i tillegg optimerer den for 95 oktan(RON), original chip tar høyde for at man skal kunne kjøre helt ned på 90 oktan, så økes turtallsperra fra 8750-ish rpm til 9100rpm
Lover også bedre drivstofføkonomi.. Jeg har et åpent sinn, får teste dette ut og se om det gjør noen forskjell
Med eksosanlegg og med et lavere trykkfall gjennom et mer åpent luftfilter(K&N feks.) mao. mer flow, mente han at jeg kunne forvente med både anlegg og chip rundt 20-25 hk mer, altså rundt 150hk på veiva
Han mente at han skulle ta utgangspunkt i "Stage 9" chipen og pynte litt på den.. Stage 9 er jo det vasseste han har, i tillegg optimerer den for 95 oktan(RON), original chip tar høyde for at man skal kunne kjøre helt ned på 90 oktan, så økes turtallsperra fra 8750-ish rpm til 9100rpm

Lover også bedre drivstofføkonomi.. Jeg har et åpent sinn, får teste dette ut og se om det gjør noen forskjell

Med eksosanlegg og med et lavere trykkfall gjennom et mer åpent luftfilter(K&N feks.) mao. mer flow, mente han at jeg kunne forvente med både anlegg og chip rundt 20-25 hk mer, altså rundt 150hk på veiva

- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Hva er det den chipen egentlig styrer? er det tenningstidspunkt, og bensintilførsel, eller er det mer? Du kan jo sette høyere tenning med 95, enn 90 oktan, og øke tilførsel av bensin, så den ikke går lean.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Chipen styrer både tenning og innsprøytning, så det blir tatt hånd om 

Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Raka rør på en Harley blir for mye... selv for meg som digger lyden av en v-twin!Bjerknez skrev: 05 mai 2017, 07:32 Jeg bryr meg ikke om selve lydtrykket når jeg er på tur, men en konstant høy frekvens synes jeg er langt mer slitsom. Vil heller kjøre harley med raka rør (støymessig) enn en plastikkrakett uten baffler.
Feks. den gamle S1000R med Akra anlegg hadde merkelig nok en støy jeg ikke likte.
Har enda tilgode å høre fin lyd fra en bilmotor (rekke firer) raka rør eller ikke!



I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.
I'm sorry, but that's just the way I am.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Det er ganske god låt i en gammel Opel-firer(Kadett A Rallye, evt. Kadett C Coupe) eller Ford-firer(Escort Mk1/Mk2) med åpne gassere på fullt øs gjennom svingene med hjulløft på indre forran i en rally-etappe :)
Jeg er ikke glad i verken en-dunker eller V-Twin, så dette er smak og behag. Rekkeseks er og blir min favoritt, i motorsykkel->rekkefire :)
Jeg har vent meg litt til at min egen sykkel lager litt mer lyd enn før, men det er foreløpig ingen som har sagt at den bråker, eller er for høy. Var rett og slett jeg som måtte venne meg til at jeg hører at det gasses annet enn fra innsugstraktene under tanken.
Jeg er ikke glad i verken en-dunker eller V-Twin, så dette er smak og behag. Rekkeseks er og blir min favoritt, i motorsykkel->rekkefire :)
Jeg har vent meg litt til at min egen sykkel lager litt mer lyd enn før, men det er foreløpig ingen som har sagt at den bråker, eller er for høy. Var rett og slett jeg som måtte venne meg til at jeg hører at det gasses annet enn fra innsugstraktene under tanken.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Hei Fredrik, takker for utfyllende svar ang div spørsmål. Har nå fått kjørt et par tusen km og det bare fungerer veldig bra :-) Ja jeg kjøpte sykkelen som var til salgs i Sande i Sogn & Fjordane. Veldig fornøyd med kjøpet, mindre fornøyd med at det ikke er autorisert BMW service i Stavanger, så nå blir det tur til Kristiansand 7 juni. 50k service samt feilsøking på cruise control + nye dekk. 21 Juni braker det løs.. Alpene neste. Kunne tatt service utaskjærs men har bestemt meg for å støtte de "lokale" denne gang. Er alltid på jakt etter dibbedutter og forbedringer, derav interesse for Boosterplugg. Har skrinlagt disse. Sykkelen trekker fint og går jevnt så ikke noe problemer der. Har en skjerm forhøyer jeg har satt på, så det er til å leve med bak skjermen for øyeblikket, men skal rapportere tilbake etter 1000 km autobahn 22 Juni...
--------------------------------------------
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
2014: 0 km
2013: 8541 km
2012: 6514 km
2011: 7560 km
2010: 12500 km
2009: 4000 km
2008: 14800 km
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Ble tilslutt 35 mil idag og ca. 15 mil igår. Bulldog-kameraten lurte på om jeg ville ta en tur til Vikersund.
Ble en meget bra tur dit, herlige svingete veier med inspirerende kjøring :)
På vei tilbake ble det E18 da kameraten skulle i middagsselskap. Jeg tok meg en ekstra tur alene etterpå :)
Ble en meget bra tur dit, herlige svingete veier med inspirerende kjøring :)
På vei tilbake ble det E18 da kameraten skulle i middagsselskap. Jeg tok meg en ekstra tur alene etterpå :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Mottok Stage9 Chip til sykkern her om dagen, skal se om jeg får tid til å ta av alt Tupperware på biken og få satt inn chipen på Lørdag.
Bosch Motronic MA 2.4 er i utgangspunktet tilpasningsdyktig i forhold til kjøreforhold, bensinkvalitet etc. Merker at etter litt kjøring med ny eksos har sprutet tilpasset seg og begynt å gi litt mer bensin, særlig på bunn.
Bosch Motronic MA 2.4 er i utgangspunktet tilpasningsdyktig i forhold til kjøreforhold, bensinkvalitet etc. Merker at etter litt kjøring med ny eksos har sprutet tilpasset seg og begynt å gi litt mer bensin, særlig på bunn.