GlobesLogg: takk for sist....u all :)
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Re: Globes Logg; Har laget en videoguide tema: billedpublisering
Har forsøkt å lage en liten guide for hvordan publisere bilder her i forumet. Mulig jeg trenger godkjenning fra sentrale nøkkelpersoner her inne for bruk av forumet i videoen...i så fall er det bare å gi beskjed, så fjerner jeg den :)
Here it goes:
[youtube]zZoUwrQjttI[/youtube]
Here it goes:
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Genialt Globe! 

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Globe
- Kontakt:
Hmmmm...
...hyggelig....om ønskelig kan det lages flere eksempler, samt flere temaer...bare moro å lage slikt
"Aktivitet skaper aktivitet" 

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Rett og slett fantastisk!!Globe skrev:Har forsøkt å lage en liten guide for hvordan publisere bilder her i forumet. Mulig jeg trenger godkjenning fra sentrale nøkkelpersoner her inne for bruk av forumet i videoen...i så fall er det bare å gi beskjed, så fjerner jeg den :)
Here it goes:

Legger bare til at TinyPic har samme funksjon, dvs. at IMG tag'ene allerede er med i bildelinken slik at man også her slipper å bruke IMG funksjonen i verktøylinja her hvor postene skrives.
Jeg kommer til å legge denne flotte bruksanvisningen i "Slik legger man ut et bilde!!!" tråden sammen med de andre anvisningene.
Meget bra initiativ, Globe!!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Kontakt:
FIkk så innmari lyst til å ta et bilde av vinterlagret-MC her den står, litt alene og forlatt, i garasjen. I bakgrunn står Viragoen, solgt med vinterlagring frem til sesongen 2010.

I og med at Volusiaen er relativt nyinnkjøpt, av forhandler, ferdig med gjennomført service (18.000), så er det lite som MÅ gjøres her...søren også
Men, en kan jo alltid finne på noe å skru for :-) Tror prosjektet blir "montering-av-turteller"! Ikke le nå da gutter og jenter...skjønner at er det noe denne type MC nok IKKE har et stort behov for...ja så er det turteller
en skal og kan ikke jo ikke varve disse opp i mange tusen rpm. Men, jeg savner det litt alikevel....kunne tenke meg å ha oversikt over "idle" rpm, samt bli litt mer kjent med grearskiftintervallene i ulike kjørestiler gjennom sesongen. Har leta litt for å finne en som en "liten nok". Kom så over en turteller med 2" størrelse som jeg tror kan funke. Det er snakk om denne:
[img]http://img.skitch.com/20100113-1b85fsir ... wsinf2.jpg[/img][img]http://img.skitch.com/20100113-kqy428p6 ... 4m5e88.jpg[/img]
(Klikk på bildet for mer info om turtelleren)
Tror den kan monteres uten av stilen på turtelleren skjemmer sykkelen. Den er såpass liten at det levers ulike monteringsalternativer til den, alt fra på selve styret med klemme og til typetilpasset bracket for montering på bremseveskebeholder. Tror jeg går for midtmontering på styret:

Volusiaen har Single-Fire tenning, så det er to coiler, ser at det er fellesfarge på pluspol på disse, og ulik farge på minuspol. Virker greit å innstallere.
Så da skulle det bare være å fyre av gårde en bestilling, og starte noe demontering slik at man kommer til, dvs. bort med tanken og dermed ytterligere litt "bonding" med Volusiaen
Absolutt ikke det mest spennende prosjektet, men det bidrar til at tida går....frem mot VÅR

I og med at Volusiaen er relativt nyinnkjøpt, av forhandler, ferdig med gjennomført service (18.000), så er det lite som MÅ gjøres her...søren også

Men, en kan jo alltid finne på noe å skru for :-) Tror prosjektet blir "montering-av-turteller"! Ikke le nå da gutter og jenter...skjønner at er det noe denne type MC nok IKKE har et stort behov for...ja så er det turteller

[img]http://img.skitch.com/20100113-1b85fsir ... wsinf2.jpg[/img][img]http://img.skitch.com/20100113-kqy428p6 ... 4m5e88.jpg[/img]
(Klikk på bildet for mer info om turtelleren)
Tror den kan monteres uten av stilen på turtelleren skjemmer sykkelen. Den er såpass liten at det levers ulike monteringsalternativer til den, alt fra på selve styret med klemme og til typetilpasset bracket for montering på bremseveskebeholder. Tror jeg går for midtmontering på styret:

Volusiaen har Single-Fire tenning, så det er to coiler, ser at det er fellesfarge på pluspol på disse, og ulik farge på minuspol. Virker greit å innstallere.
Så da skulle det bare være å fyre av gårde en bestilling, og starte noe demontering slik at man kommer til, dvs. bort med tanken og dermed ytterligere litt "bonding" med Volusiaen

Absolutt ikke det mest spennende prosjektet, men det bidrar til at tida går....frem mot VÅR

- Siggen
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003
Re: Globes Logg; Skrur litt for å la tida gå..litt fortere :)
Meget bra Globe, enkelt med en slik veiledning.
Mye kjekt og få av utstyr, på min sykkel sitter det en blank og fin klokke montert i senter på styre. Passer så bra inn at jeg trodde det var originalt med det samme. Og nå vet jeg hvordan man får vist fram i forumet. Venter på mildvær, så blir det bilder og pussing, fortsatt -15 på Hønefoss.
Mye kjekt og få av utstyr, på min sykkel sitter det en blank og fin klokke montert i senter på styre. Passer så bra inn at jeg trodde det var originalt med det samme. Og nå vet jeg hvordan man får vist fram i forumet. Venter på mildvær, så blir det bilder og pussing, fortsatt -15 på Hønefoss.
- Globe
- Kontakt:
Vi gleder oss til å se dine bilder
å ja...det er mye "kjekt å ha" og "bling" å få kjøpt.
Utetemperaturen her i Trøndelagen har "roet seg" litt, ligger på -8 nå...etter en uke med i underkant av -20. Har en byggtørk som står på 24/7 i garasjen, holder jevn temp :-)
.....sa jeg at vi gleder oss til å se bilder av sykkelen din

å ja...det er mye "kjekt å ha" og "bling" å få kjøpt.
Utetemperaturen her i Trøndelagen har "roet seg" litt, ligger på -8 nå...etter en uke med i underkant av -20. Har en byggtørk som står på 24/7 i garasjen, holder jevn temp :-)
.....sa jeg at vi gleder oss til å se bilder av sykkelen din

- Globe
- Kontakt:
Så var tiden kommet for å forbedre kommunikasjonen...og da snakker vi ikke generelt, men MULIGHETENE for kommunikasjon med hjelm på :)
Kjøpte et Scala Rider Q2-sett i høst fra cdon.com, funker som gull og svært fornøyd med det.
Etter å ha innkjøpt ekstra hjelmer til barna, ble det behov for flere lyd og mic-sett til Scala. Fant da dette settet:

Tilleggsettet kostet 400,- også dette anskaffet via cdon.com
Det passet helt ypperlig da dette settet inneholder mic uten bøyle. Dette gjør at en kan få innstallert mic i helhjelm med en mic-løsning som tar mye mindre plass foran i hjelmen.
Her er mic- og lydsettet som følger med i Scalapakka avbildet til venstre, tilleggssettet er til høyre:

Etter å ha fått demontert sett med bøyle og fått et bedre "integrert" sett i min egen hjelm, så er nå hjelmene, til alle i familen, klare for tur...med innebygget kommunikasjonsmulighet. Eller vel....sønnen takket nei til denne løsningen i sin hjelm, han er scooterfører (16 år) og ville slippe å kjøre med bracket på hjelmen, det var visstnok ikke "kult"
Så da sitter jeg her....utstyret er klart...igjen.....men mangler.......VÅREN
:glis

Kjøpte et Scala Rider Q2-sett i høst fra cdon.com, funker som gull og svært fornøyd med det.
Etter å ha innkjøpt ekstra hjelmer til barna, ble det behov for flere lyd og mic-sett til Scala. Fant da dette settet:

Tilleggsettet kostet 400,- også dette anskaffet via cdon.com
Det passet helt ypperlig da dette settet inneholder mic uten bøyle. Dette gjør at en kan få innstallert mic i helhjelm med en mic-løsning som tar mye mindre plass foran i hjelmen.
Her er mic- og lydsettet som følger med i Scalapakka avbildet til venstre, tilleggssettet er til høyre:

Etter å ha fått demontert sett med bøyle og fått et bedre "integrert" sett i min egen hjelm, så er nå hjelmene, til alle i familen, klare for tur...med innebygget kommunikasjonsmulighet. Eller vel....sønnen takket nei til denne løsningen i sin hjelm, han er scooterfører (16 år) og ville slippe å kjøre med bracket på hjelmen, det var visstnok ikke "kult"

Så da sitter jeg her....utstyret er klart...igjen.....men mangler.......VÅREN
](./images/smilies/grrr.gif)

- Globe
- Kontakt:
Re: Globes Logg; BLING bestilt på CruiserCustomizing :)
Som en liten "vente-på-våren-gave" til meg selv og Volusiaen har jeg i kveld vært på CruiserCustomizing og bestilt:
BLING

...og HIGHWAYPEGS

Nærmer oss slutten på "advendstida" for sesongen 2010 !

BLING

...og HIGHWAYPEGS

Nærmer oss slutten på "advendstida" for sesongen 2010 !

Tror jeg programmerte Q2 min galt i fjor. Men radio delen får jeg ikke til å virke så jeg tror de sendte meg en gammel utgave. Jeg er ikke fornøyd med utstyret så langt.
- Globe
- Kontakt:
Synlig forskjell mellom gammel og ny type Scala rider er vel fargen på trykknappen på sida:
Gammel type:

Ny type (Q2)

Så om trykknappen er oransje, så er det Q2 og dermed med radio.
Gammel type:

Ny type (Q2)

Så om trykknappen er oransje, så er det Q2 og dermed med radio.
- Snill Vaffel
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
GLOBE: Du skulle kansnje ha laget en nedtellings teller sak som viser hvor mange dager det er igjen til våren sånn man ser på bruer ol. 24 dager igjen til ....... Det kunne ha hvert kjekt å ha på forsiden av MCsiden
Er jo så mange som lengter etter våren meg inkludert, bare en ide 

Snill Vaffel
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
- Globe
- Kontakt:
Det er HELT sant
Jeg skal ta meg en prat med Dexter og se om det lar seg integrere på portalen...så må AJ godkjenne da...om dette lar seg gjøre.
Jeg "laget" en Countdown i signaturen min, men den tok så mye plass :-)
Sjekker.....

Jeg "laget" en Countdown i signaturen min, men den tok så mye plass :-)
Sjekker.....
Men når er våren? 1 mars? 1 April? 1 Mai? 
Sykkelen min skal ut og lufte seg i løpet av mars...
<---ser olmt på snøen

Sykkelen min skal ut og lufte seg i løpet av mars...
<---ser olmt på snøen
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,