Hakhaps blogg
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Italienere er tørste, har hatt en 1299 litt over en uke, kjører forbi det meste bortsett fra bensinstasjoner;)
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Da er klippet fra forrige helg sesongstart lastet opp, mye rolig kjøring

- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Gud så deilig været var da. Sesongen er tydelig i gang hos deghakhap skrev: 02 apr 2017, 22:06 Da er klippet fra forrige helg sesongstart lastet opp, mye rolig kjøring![]()


Woohoo
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Stemmer den turtelleren på video´n?hakhap skrev: 02 apr 2017, 22:06 Da er klippet fra forrige helg sesongstart lastet opp, mye rolig kjøring![]()
Virker som den viser litt mye turtall. Etter lyd å dømme.
Men har ikke tuono, så dette kan være totalt skivebom

Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: RE: Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Den skal stemme mtp hva jeg husket turtallet var når jeg kjørte. Verdiene kommer fra sykkelen via aprilia sin app så tenker det skall være passe nøyaktig:)EasyRider skrev:Stemmer den turtelleren på video´n?hakhap skrev: 02 apr 2017, 22:06 Da er klippet fra forrige helg sesongstart lastet opp, mye rolig kjøring![]()
Virker som den viser litt mye turtall. Etter lyd å dømme.
Men har ikke tuono, så dette kan være totalt skivebom
misspelled with auto correct
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Det ble en tur til Monsterbike igår lørdag for å prøve litt sykler, desverre tenkte halve østlandet detsamme så det ble bare en sykkel jeg fikk testet da køen fort overskred 2 timer venting for de litt mere populære modellene og 1.5 time for resten.
Da jeg kom rett når de åpnet tok jeg Honda CBR1000RR Fireblade SP for en test tur på ca 15 min og min sammenlign blir med RSV4 RR testet for 1 år siden.
Mitt første intrykk er at Firebladen er mindre rent fysisk men med litt mere mulighet for å bevege seg frem eller bak i salen hvilken hjelpte litt med "komforten" etterhvert.
Nå skal det sies at jeg er ikke så veldig glad i rekkefirer og da ikke sånn som denne Firebladen er da du må noe jævlig opp i trutallet for noe skal ske men RSV4 var mye mer lik Tuono i forhold til når kreftene begynner.
Noe som irriterte meg grensløst med denne demosykkelen var at clutch tok lengst ut og ble litt vankelig å dosere fra stopp og bremsen hvar det motsatte det skedde ikke noe før over halvveis i hendelens bevegelse så bremsene føltes alt for myke.
Utover dette var det en flott kjøre opplevelse og den er svingvillig akkurat som forventet fra en RR, den veier og mindre enn RSV4 RR.
Hville jeg kjøpt denne, nei det ville jeg ikke da jeg ville gå for RSV4 da den passet meg bedre men det er en smaksak.
Da jeg kom rett når de åpnet tok jeg Honda CBR1000RR Fireblade SP for en test tur på ca 15 min og min sammenlign blir med RSV4 RR testet for 1 år siden.
Mitt første intrykk er at Firebladen er mindre rent fysisk men med litt mere mulighet for å bevege seg frem eller bak i salen hvilken hjelpte litt med "komforten" etterhvert.
Nå skal det sies at jeg er ikke så veldig glad i rekkefirer og da ikke sånn som denne Firebladen er da du må noe jævlig opp i trutallet for noe skal ske men RSV4 var mye mer lik Tuono i forhold til når kreftene begynner.
Noe som irriterte meg grensløst med denne demosykkelen var at clutch tok lengst ut og ble litt vankelig å dosere fra stopp og bremsen hvar det motsatte det skedde ikke noe før over halvveis i hendelens bevegelse så bremsene føltes alt for myke.
Utover dette var det en flott kjøre opplevelse og den er svingvillig akkurat som forventet fra en RR, den veier og mindre enn RSV4 RR.
Hville jeg kjøpt denne, nei det ville jeg ikke da jeg ville gå for RSV4 da den passet meg bedre men det er en smaksak.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
11.1 km/liter tilsvarer 0.90 liter per mil.Bjerknez skrev: 27 mar 2017, 15:32 Den Tuonoen bruker faktisk nesten dobbelt så mye suppe som S1000R. Helt villt.
Men hvem bryr seg vel om forbruket :)
Her http://www.fuelly.com/motorcycle/bmw/s1000r oppgis et forbruk på 32.6 - 35.8 MPG for BMWen.
Det tilsvarer ca 0.66 - 0.72 liter / mil.
0.90/0.66 = 1.36
0.90/0.72 = 1.25
(1.25 - 1.36) ganger er vel ganske så langt unna "nesten dobbelt så mye"..
Eller kjører du BMWen på 0.45 - 0.5 liter per mil?
Det er i så fall imponerende. Jeg måler som regel forbruket på min Kawasaki Ninja 250R, som benyttes til pendling.
Det har steget over årene, fra rundt 0.38-0.39 liter/mil, til rundt 0.41 - 0.42 liter / mil (etter snart 40 000 km).
Vet ikke hva det økte forbruket kommer av. Kanskje en kombinasjon av slitasje og økt gjennomsnittshastighet.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Prøvde å si fra om det regnestykket tidligere i trådengsx750_80 skrev: 23 apr 2017, 15:1911.1 km/liter tilsvarer 0.90 liter per mil.Bjerknez skrev: 27 mar 2017, 15:32 Den Tuonoen bruker faktisk nesten dobbelt så mye suppe som S1000R. Helt villt.
Men hvem bryr seg vel om forbruket :)
Her http://www.fuelly.com/motorcycle/bmw/s1000r oppgis et forbruk på 32.6 - 35.8 MPG for BMWen.
Det tilsvarer ca 0.66 - 0.72 liter / mil.
0.90/0.66 = 1.36
0.90/0.72 = 1.25
(1.25 - 1.36) ganger er vel ganske så langt unna "nesten dobbelt så mye"..
Eller kjører du BMWen på 0.45 - 0.5 liter per mil?
Det er i så fall imponerende. Jeg måler som regel forbruket på min Kawasaki Ninja 250R, som benyttes til pendling.
Det har steget over årene, fra rundt 0.38-0.39 liter/mil, til rundt 0.41 - 0.42 liter / mil (etter snart 40 000 km).
Vet ikke hva det økte forbruket kommer av. Kanskje en kombinasjon av slitasje og økt gjennomsnittshastighet.

- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Du har nok muligens rett gsx750_80. Jeg vet bare at etter 23.000 km. Så er snittforbruket på S1000R (vertfall min sykkel) fortsatt 0.62 liter på mila. Altså i følge triptelleren. Har ikke målt manuelt, men føler det stemmer bra.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Hakhaps blogg - ny Tuono i garasjen
Da sitter jeg og ser på min nyfødte sønn :)
misspelling with autocorrect
misspelling with autocorrect