Hei!
Nettopp kjøpt min første sykkel som er en Suzuki GSX750 fra 1982 (muligens 81mod registrert i 82)
Denne har da den karakteristiske firkanta lykta og svære instrumentpanelet.
Er det noe som står i veien for å montere den runde lykta og de små mer klassiske instrumentene?
Eller er det bare plug and play? :) Tenker mest på om ledningene passer overens og om festene må modifiseres!
Bytte lykt på -82 GSX750
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Bytte lykt på -82 GSX750
Ja, det skulle vel være kurant å bytte.
Du trenger festene til ei rund lykt og instrumenter fra en annen Suzukimodell.
Speedometeret må ha wire for å passe rett inn, fra en sykkel med samme dimensjon på forhjulet som din. ( 19" ?)
Turtelleren tror jeg er elektronisk, det ser du hvis det ikke er wire fra toppen av motoren til turtelleren.
Om den er elektronisk er det koblet kabel til den.
Kontakten i lykta til hovedlys og parklys passer uansett, samme med kontaktene til blinklysene.
Kontaktene til instr.panelet vet jeg ikke, men det kan godt hende de også passer.
Er ganske sikker på at det ligger noen kontakter inne i lyktehuset, ikke sikkert det er plass til like mange i ei rund lykt.
Nå begynner de første GSX750ene i original og god stand å bli ganske etterspurte, av en eller annen grunn, så det kan også være lurt å holde den mest mulig original og i strøken stand
Du trenger festene til ei rund lykt og instrumenter fra en annen Suzukimodell.
Speedometeret må ha wire for å passe rett inn, fra en sykkel med samme dimensjon på forhjulet som din. ( 19" ?)
Turtelleren tror jeg er elektronisk, det ser du hvis det ikke er wire fra toppen av motoren til turtelleren.
Om den er elektronisk er det koblet kabel til den.
Kontakten i lykta til hovedlys og parklys passer uansett, samme med kontaktene til blinklysene.
Kontaktene til instr.panelet vet jeg ikke, men det kan godt hende de også passer.
Er ganske sikker på at det ligger noen kontakter inne i lyktehuset, ikke sikkert det er plass til like mange i ei rund lykt.
Nå begynner de første GSX750ene i original og god stand å bli ganske etterspurte, av en eller annen grunn, så det kan også være lurt å holde den mest mulig original og i strøken stand
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Bytte lykt på -82 GSX750
Selv om jeg også syns rund lykt er penere i seg selv, ville jeg ikke byttet på denne sykkelen.
Firkanta lykt står best i stil med resten, har sett flere av de ombygd med rund lykt, og det ser ofte mer jalla ut.
82-modellen, som ikke er solgt ny i Norge, kom med rund frontlykt og ett annet instrumentpanel, mer likt det som kom på GSX1100 i 82.
Firkanta lykt står best i stil med resten, har sett flere av de ombygd med rund lykt, og det ser ofte mer jalla ut.
82-modellen, som ikke er solgt ny i Norge, kom med rund frontlykt og ett annet instrumentpanel, mer likt det som kom på GSX1100 i 82.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Bytte lykt på -82 GSX750
Kommer nok til å ta vare på orginaldelene uansett, slik at den eventuelt kan settes tilbake til orginal stand en dag.
Men takk for hjelpa! Skal se hva jeg finner på utover sommeren her :)
Men takk for hjelpa! Skal se hva jeg finner på utover sommeren her :)