Mulig jeg tar meg en kjøretur i morgen på den store dagen hvis det blir opphold ut på dagen. Vi kan jo evt. møtes på halveien og sparke litt dekk

Ja dette blir braBjerknez skrev: 17 mai 2017, 00:13 Blir nok bra dette :)
Mulig jeg tar meg en kjøretur i morgen på den store dagen hvis det blir opphold ut på dagen. Vi kan jo evt. møtes på halveien og sparke litt dekk
Svært så prektig man skal være også da...xyvind skrev: 17 mai 2017, 00:25Men jeg kan nok ikke stikke av fra barn og familie for å kjøre sykkel på 17. maiBjerknez skrev: 17 mai 2017, 00:13 Blir nok bra dette :)
Mulig jeg tar meg en kjøretur i morgen på den store dagen hvis det blir opphold ut på dagen. Vi kan jo evt. møtes på halveien og sparke litt dekk![]()
Den nye, nedgraderte Euro4-modellen, mener du? Nei, jeg er ganske sikker på at den ville kjedet meg. Mindre futt og lyd..Bjerknez skrev:Det eneste som kunne gjort turen LITT bedre var vel vist du hadde hatt den nye modellen, men den duger jo for all del den gamle også![]()
Haha, ja jeg ser den.xyvind skrev: 21 mai 2017, 18:53Den nye, nedgraderte Euro4-modellen, mener du? Nei, jeg er ganske sikker på at den ville kjedet meg. Mindre futt og lyd..Bjerknez skrev:Det eneste som kunne gjort turen LITT bedre var vel vist du hadde hatt den nye modellen, men den duger jo for all del den gamle også![]()
Jeg er nå overbevist om at Akrapovic-slip on'en har økt dB-nivået på sykkelen min. Steike som den brøler når vi får opp dampen littdet er en annen tone i lyden, om ikke annet. Hadde en liten etappe på E6 fra Son til Vinterbro, og jeg skjønner nå at jeg må bruke ørepropper på litt lengre turer
for motorlyden er tidvis mer øredøvende enn vindstøyen
![]()
Er jo litt morro med litt lyd også, jeg kan kjøre relativt stille om jeg ønsker, men knepper jeg ned 4 gir i 70-80km/t så er det alvor.xyvind skrev: 21 mai 2017, 18:53 Hadde en liten etappe på E6 fra Son til Vinterbro, og jeg skjønner nå at jeg må bruke ørepropper på litt lengre turerfor motorlyden er tidvis mer øredøvende enn vindstøyen
![]()
Takker. Ja, nei, det går nesten ikke an å gå og tenke på den ulykka. Jeg er ikke forbanna lenger i hvert fall. Jeg hadde skikkelig uflaks og støtte på en idiot, får bare håpe det ikke skjer igjen. Jeg tar mine forehåndsregler.Stian87 skrev: 22 mai 2017, 11:32 Nice den sykkelen din xyvind! Kjipt å lese om ulykken din, slike ting gjør meg så utrolig forbanna![]()
Ser du nettopp har byttet dekk, byttet du til Pirelli Diablo Rosso 3 eller fra, og hva hadde du før? Jeg har Pirelli Diablo Rosso 2 selv og veldig fornøyd med dem. Men de er ganske dyre i forhold til en del andre dekk, så spennende å høre hva du synes om valget.
Enig i at det er morro med lyd. Jeg er en av de som synes det. Det kan også være viktig når man kjører i Oslo-trafikken hver dag at man høres. For det er ikke alle som ser seg for - tro meg!FredrikE24 skrev: 22 mai 2017, 11:43Er jo litt morro med litt lyd også, jeg kan kjøre relativt stille om jeg ønsker, men knepper jeg ned 4 gir i 70-80km/t så er det alvor.
Tok meg en Soft-ice på Nesset igår og det var lange køer og mange som var interessert i syklene som kjørte forbi, noen med mer bråk enn andre. Noen med rulla i bånn andre ikke. Etter Soft-icen fortært tok jeg en svingom i Bånnebakkene(Rundvollbakkene) og før jeg passerte Kiosken kneppa jeg ned noen gir og fikk godt med lyd.. Kastet et blikk på kiosken og det så nesten ut som folk forlot køen for å se hva som kom dundrende forbi?![]()
Flott blogg, videoer og bilder, fortsett å dele!![]()
![]()
Det er jo ran!!! Fikk tilbud om 5 120 fra Eker performance for hele pakka, eller 990 for kun bytte om jeg kommer med sykkelen og dekk (kan sende dem dekkene)xyvind skrev: 22 mai 2017, 12:56 Jeg vet ikke hvor dyre de er egentlig da det har seg sånn at jeg kjenner en kar som driver med dekk til racing og trackdays etc.. og han selger kun Pirelli. Til sammenligning - MC Oslo skulle ha 7.000,- for et random sett med Metzeler-dekk inkl. omlegging og moms, som jo er et ran! Og det var etter at de hadde satt i stand sykkelen min, vinterlagret den, og jeg hadde kjøpt litt nytt utstyr av de. Allikevel skulle de ha 7.000,- for et sett med dekk!![]()
![]()