Jeg skal gjøre alvor av min drøm og legge ut på en skikkelig langtur. Jeg har tatt ut 14 dager ferie og skal kjøre denne strekninga aleine. Avreise er 1. juli. Jeg skal ha en liten uke i Nordnorge før jeg kjører ned igjen.
Dette blir ikke ruta, bare et eksempel for å vise strekninga!

Jeg tenker ikke å kjøre korteste vei, så derfor trenger jeg tips til HVOR jeg kan kjøre for å få mest ut av turen.
Her trenger jeg tips til spesielt fine veistrekninger, flotte overnattingsteder (primært campinghytter), pakketips, bekledningstips osv.
Mitt utgangspunkt:
Nyservet Honda CBR 600 F4i, Kriega US 30 og to Oxford Sport sidevesker. Jeg har ikke ordentlig lengdetrening, så spent på hvordan kroppen reagerer.
GPS: Jeg sikler på den nye TomTom'en, men vil jeg kunne få plassert den sånn at den ikke skygger for speedometeret?
Kjøreklær: Jeg har kommet frem til at jeg bør investere i en tekstildress. Noen som har erfaring med Macna (XLmoto har gode tilbud på Macna) eller kan tipse meg om et bra sett til rundt 4 lapper?
Kommunikasjon: Jeg skal kjøre aleine, men jeg vurderer å investere i en Sena 10U spesialtilpasset GT Air-hjelmen min. Noen som har erfaring med det systemet?
Jeg blir veldig takknemlig for tips. Jeg har klart å google meg frem til ruteforslag på egenhånd, men jeg ønsker å høre hva dere mener er de beste veiene.