Men det er mange produkter der ute som gjør stort sett det samme, med bare noen ytterst små forskjeller, men det finnes også produkter som skiller seg vesentlig ut.
Dette er tråden for deg som ønsker og ta "avspylingen" av motorsykkelen ett lite skritt videre samt har et øye for detaljer når det kommer til vask, samt er nyskjerrig på hva som finnes der ute av produkter etc.
Jeg er som sagt ingen ekspert over hodet, men jeg tror jeg kan svare på en god del rundt vask og polering og hvilke produkter man bør satse på til de forskjellige oppgavene etc.
________
I Fredrikstad er vi så heldige og ha fått selveste Scandicshine butikk til oss. Denne butikken selger kun high end vaskeutstyr til motorsykler og biler og utvalget er enormt. Så klart er det også tellekanter i butikken. Butikken befinner seg på Dikeveien i Fredrikstad. Samme inngang som Bohus, ikke langt fra Østfoldhallen.
I dag var jeg en tur innom der og har kjøpt noen produkter som har fått uhyre mye skryt og som kan gjøre hverdagen min lettere med tanke på renhold av sykkelen.
Så i dag kjøpte jeg meg Følgende produkter:
Scholl Neo
Scholl Boost
Scholl Slime
Vaskehanske av ull

Så hva gjør disse produktene?
Scholl Neo skal være veldig genial. Dette er en lakkforsegler/sealer som ikke bare kan brukes på lakk, men også på alt av plast, glass, metall etc. Man vasker først sykkelen, spyler av med rent vann og sprayer delene man vil forsegle med Scholl Neo, mens sykkelen er våt. Så venter man noen sekunder for så og spyle av med rent vann. VOILA! Ja, så enkelt kan det faktisk gjøres!
Scholl Boost skal være godt egnet på plastikk og denne skal få tilbake grå og falmet plastikk helt uten berøring. Jeg har ikke testet denne riktig ennå, men det skjer snart. Man bruker samme fremgangsmåte som Scholl Neo. Man vasker skikkelig rent først, så spyler man av med rent vann, for så og spraye plastdeler inn med Scholl Boost. Men her skal man ikke behøve og spyle av. Nå skal den bare tørke og man skal ikke få skjolder og all plast skal være fin etterpå!
Scholl Slime skal være et middel jeg kjøpte mest for å prøve. Den gjør mye av det samme som Boost, men denne må smøres på samt buffes av. Jeg kjøpte den mest i tillfelle Boost ikke skulle stå til forventningene.
Vaskehanske av ull kjøpte jeg rett og slett forde den så behagelig ut og den holder på mye vann samt er skånsom mot overflaten. Dessuten så er den jeg har fra før så skitten at den måtte pensjoneres.
Det blir artig å prøve dette!