arcticviking skrev: 30 mai 2017, 10:00
hei.
har googlet å spurt folk jeg kjenner om råd ang førstegangs sykkel.
yamaha mt-07 dukker da opp flere ganger.
det jeg lurer på er om jeg er for høy til denne sykkelen. er 189cm og 98kg?
så om noen er på min str å kjører denne sykkelen del gjerne dine erfaringer.
liker det meste med sykkelen, men lyden

høres jo ut som en scooter!
hvordan påvirker det nysykkel garanti om kan kjøper en annen eksos?
skulle det ellers være noe rundt denne sykkelen som er verdt å nevne så hyl ut.
blir å kjøpe ny sykkel, så om den hadde svakheter på forrige modeller er kansje dette blidd utbedret?
Jeg er 182 og veier litt mer enn deg og jeg har kjørt en MT07. Ja, den er ikke den største sykkelen, men den passet greit til meg. Mye kommer nok ann på hva man er vant til tror jeg. Jeg følte styret var i overkant nærme for min del. Men kan godt være at du liker det.
Når det gjelder lyden så er jeg ikke enig med deg. Jeg mener å huske lyden i MT07 var ganske heftig. Sleng på en slipon så får du enda råere lyd. Den høres så absolutt ikke ut som en moped.
Jeg tror ikke du får noen problemer med garanti ved bytte av eksos. Altså hvis vi snakker om en slipon. Kjellv kan nok svare deg bedre på dette siden han selger disse syklene :)
Yamaha MT07 er i mine øyne en prisgunstig og fin førstesykkel. Har du pengene så ville jeg gått for storebroren (MT09) grunnet motor, men MT07 er mer enn nok som førstesykkel. Jeg vet bare av erfaring at man fort blir vant til kreftene og det er jo litt kjipern og bytte etter første året.
Yamaha ligger jo også på kvalitetstoppen og forhandlere finnes det jo over alt, så liker du sykkelen og du sitter bra på den, så løp og kjøp. Men du bør nok prøvekjøre eller vertfall prøvesitte en før du bestemmer deg, for direkte stor er den ikke.
Jeg vet Supersic her inne har en MT07. Så bor du i Oslo og spør pent kan det hende du får prøvesitte hans :)
men det får han svare på selv