Nå er vel jeg å regne som en nybegynner, selv om jeg har polert med maskin i noen år, men S30+ bruker jeg for å fjerne kjørespor og hologrammer etter først å ha fjernet vaskeriper med S3+, kjørt over med S17+, for å gå lett over en siste gang med S30+Bjerknez skrev: 30 mai 2017, 03:01Helt riktig. Jeg mente Neo ja, og IKKE Nano :)overlay skrev: 29 mai 2017, 22:21Scholl S30+ er ett veldig fin-kornet poleringsmiddel. Det bruker man for å øke "glansen" og eventuelt fjerne lette riper. Forsegling er noe man legger etterpå for å beskytte lakken, og holde den lettere ren :)Relax skrev: 29 mai 2017, 21:28Scholl nano, er det det samme som Scholl S30+ ?Bjerknez skrev: 29 mai 2017, 19:28 Jeg bruker parafin på motordeler, potte, felger etc. Da jeg mener det er billigst og best. Så bruker jeg Scholl Boost på plast og scholl nano som forsegling av hele sykkelen. Bare å spraye på og spyle av. Helt genialt! :)
Edit: Tror Bjerknez mente "Neo" og ikke Nano :)
Ser det er ingen som har nevnt clay bar her, du må ikke finne på å kjøre over med maskin, før du har gått over med clay først.