Der, ja

Ser bra ut den monteringen der.
For å få mest mulig skjult montering har jeg valgt å plassere påføringsdysa bak nedre kjedekjedebeskyttelse over innsiden på kjedet der det møter bakdrevet.
I går opplevde jeg at dysa falt av, antakelig da jeg kjørte i bra driv på en humpete grusvei. Så da måtte jeg fram med en ny dyse, som jeg viklet med tynn ståltråd med forsterkning av en litt tykkere akkurat der jeg ville ha en ikke-fjærende bend på dysa for best mulig stabil plassering.
I tillegg forsterket med strips rundt nedre kjedebeskyttelse i skjul mellom der denne er festet til svingarmen.
Litt styr med å få på plass alt slik man gjerne vil ha det.
Så jeg er ikke helt uenig med Bjerknez i at det kan være like greit å ha med seg en kjedespray.
Men så er det artig, da, med slike ting som Tutoro hvor man kan være litt kreativ og leke ingeniør og få ting til å virke.
Og like artig å se at det faktisk funker på lange turer, slik som de to Europaturene jeg har hatt med dette systemet montert og hvor ikke behøvde å skjenke kjedesmøringen en tanke på turen.
Oljereservoaret gikk riktignok tom på Guzzijubileumsturen, men da var det bare å fylle på tanken, feede slangen og ferdig med det og klar for nye tusenvis av kjedesprayfrie km.