Vi tar båt fra Bergen til Hirtsals den 4 juli, kjøre sørover i landene rundt og den 10. juli tar vi toget fra Dusseldorf til Wien (bestilte feile biletter, wien hamburg, og alt var utsolgt etter når jeg fant ut feilen).
Av hoteller så kommer vi til å bestille via apper som booking.com og hotells.com når vi er trøtte, gjort dette før, altid ledig og 50-70% når man bestiller samme dagen.
Søkte en del på nettet og Route des grandes alpes så veldig fristende ut så vi lurer på å kjøre denne.
Planen er da å finne en rute etter Danmark tyskland nederland belgium evt luxemborg så opp til dusseldorf. Vi ønsker helst å unngå motorveier, kjører langs mindre men gode veier, fra landsby til landsby.
Når vi kommer til Wien er jeg helt grønn så her trenger jeg hjelp.
Trenger anbefalinger på rute fra Wien til Route des Grande Alpes. Men blir det for mye alper da? Skal kjøre i 3 uker ca, ikke bestilt noe tilbake tog eller båt, gjør dette når vi er lei. Tenker at når vi er ferdig med alpene i Nice, så går turen langs middelhavet ned mot Barcalona muligens.
Av kjøreutstyr kommer vi mest sannsynlig vis til å kjøre med hele skinndrakter som perforert. Blir dette for kaldt/varmt? tenker å kjøpe en mesh jakke og kevlar jeans hos FC moto på veien til Dusseldorf så jeg kan ha i backup.
For å oppsummere spørsmålene mine:
Trenger hjelp til rute fra Wien til Route des Grande Alpes.
Utstyr / kjørebekledning / trenger jeg regn dress?
Hva er temperaturen og været generelt midt i juli?
* En DJI Mavic Pro drone er under bestilling så skal se om jeg får brukt follow me mode når noen steder i alpene, legger filmen ut her