Normal plassering er også for meg "til høyre i venstre hjulspor", med mindre andre forhold endrer dette valget:
- svinger (her er det jo materiell for en tre-fem-sju emnetråder, minst - "normalkurve" anyone?)
- møter store kjøretøy (bytter til høyre for å synes bedre for dem bak det store kjøretøyet)
- kolonnekjøring (hvor vi ligger annenhver høyre venstre)
Unngår midten, spesielt i regnvær ettersom det er der all den (sleipe) dritten på veien legger seg
(3 av 3) Hvorfor ligger uerfarne motorsyklister pal i bilens venstre hjulspor
- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Re: (3 av 3) Hvorfor ligger uerfarne motorsyklister pal i bilens venstre hjulspor
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: (3 av 3) Hvorfor ligger uerfarne motorsyklister pal i bilens venstre hjulspor
JeppAJ skrev: 04 jun 2017, 17:04 Har man kjørt bil i mange år slik tilfellet er med oss motorsyklister god opp i vår andre tenåringsalder, vil jeg tro det faller mest naturlig å holde seg mest på venstre side i kjørebanen.
Hvorfor? Jo, min teori går på at det er der man sitter som bilfører, i venstre forside mot midten av veien. Derfor tror jeg motorsyklisten flest med lang erfaring med bilkjøring holder seg til venstre, bevisst eller ubevisst basert på sin bilerfaring.

-
- Motorsykkelen din: På jakt etter ny :-)
Hvor ligger folk når det er flere kjørefelt i samme retning? Si du ligger i venstre fil, hvor i kjørefeltet legger du deg og hvorfor?
- BC45
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
Jeg ligger stort sett i midten når jeg kjører i venstre fil. Liker å holde litt avstand til bilene i høyre fila. Plutselig kan de finne på å skifte fil og da er det greit å ha litt å gå på.joakimkjolseth skrev: 19 jun 2017, 22:19 Hvor ligger folk når det er flere kjørefelt i samme retning? Si du ligger i venstre fil, hvor i kjørefeltet legger du deg og hvorfor?
-
- Motorsykkelen din: Honda Hornet 600 2003
Da ligger jeg i høyre hjulspor, av samme grunn jeg ligger i venstre hjulspor når jeg kjører i høyre felt.joakimkjolseth skrev: 19 jun 2017, 22:19 Hvor ligger folk når det er flere kjørefelt i samme retning? Si du ligger i venstre fil, hvor i kjørefeltet legger du deg og hvorfor?
Så andre traffikanter skal se meg godt i venstre sidespeil.
- Geiroe
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Jeg ligger midt i eller i venstre hjulspor, når jeg ligger i venstrefil. Liker å holde litt avstand til bilene. Vil tro at de fleste bilene idag har dødvinkelspeil, så de ser meg like godt om jeg ligger til venstre i kjørefeltet, som til høyre.NoxRy skrev: 13 jul 2017, 20:55Da ligger jeg i høyre hjulspor, av samme grunn jeg ligger i venstre hjulspor når jeg kjører i høyre felt.joakimkjolseth skrev: 19 jun 2017, 22:19 Hvor ligger folk når det er flere kjørefelt i samme retning? Si du ligger i venstre fil, hvor i kjørefeltet legger du deg og hvorfor?
Så andre traffikanter skal se meg godt i venstre sidespeil.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650