Nei, tank på siden av sykkelen. Står kjølevæske tank i boken, så vet ikke hva annet jeg skal kalle den?:S
Men er jo ikke på selve radiatoren nei, så da er det vel catchtank kanskje?
Nei, tank på siden av sykkelen. Står kjølevæske tank i boken, så vet ikke hva annet jeg skal kalle den?:S
Ekspansjonstank?AlleBrukernavnErTatt skrev: 01 jun 2017, 15:38Nei, tank på siden av sykkelen. Står kjølevæske tank i boken, så vet ikke hva annet jeg skal kalle den?:S
Men er jo ikke på selve radiatoren nei, så da er det vel catchtank kanskje?
AlleBrukernavnErTatt skrev: 01 jun 2017, 16:00 Skal vi se da. Jeg er trolig verdens største idiot, men det er internett og første vannavkjølte sykkelen så jeg lar det gå![]()
Det er snakk om denne tanken. Det er kanskje ekspansjonstank det? Ser såvidt "målevinduet" i hvitt
18834698_10158683114230456_1306693782_n.jpg
Fant denne kjølevesken, grønn og ferdigblandet, det må da gå?
18834379_10158683114170456_438494357_n.jpg
Verksmester sendte ny mail og sa at sålenge det er NOE i den tanken kan jeg trygt kjøre til 1.gangsservice, og det er jo noe der. Skal jeg da bare ikke gjøre noenting å kjøre på? garantien og alt det styrer der gjelder såklart, med er jo deilig å slippe noe problemer i det hele tatt.
Hehe begynner å secondguesse alt jeg vet om verden når jeg får sånne spørsmålWikingTnT skrev: 01 jun 2017, 16:25 Skal ikke svare for Triumph og verksmester: -), men på min har det alltid vært tørt og brukes kun ved overflow og returneres når radiatoren kjøler seg ned.
Synes det var litt rart at lokket satt litt skjevt til på radiatoren ja![]()
forsøkt se forskjell på kald og varm motor, men syntes det ser ganske likt ut :SGeiroe skrev: 01 jun 2017, 18:33
Det er ekspansjonstanken du ser ja, og det er vel to min. merker på den, ett for kald motor og ett for varm motor. Kjølevæska utvider seg når den blir varm, så da øker nivået, når den kjøler seg ned suger den til seg det den trenger for å fylle opp. Det er et lukket system.
Det var utrolig hyppig! Hos meg er det hver 30 000 km
Sats på det. Du har jo sjekket med fagfolk og de har sagt det går fint. Så har jo de ansvaret også om det går til helvete.AlleBrukernavnErTatt skrev: 01 jun 2017, 20:03 forsøkt se forskjell på kald og varm motor, men syntes det ser ganske likt ut :S
Regner bare med at det holder siden verkstedet sa jeg skulle bare la det være og går utifra at med all den teknologien sykkel har så sier den ifra før det evt blir krise![]()
Bjerknez skrev: 02 jun 2017, 07:26 Ventiljustering hver 10.000??
Er hver 30.000km. på min S1000R vertfall. Jeg vet Triumph Street Triple har hver 20.000km.
Må ikke glemme at dette er en veteran, det er forskjellig teknologi. Jeg må faktisk justere ventilene med skruer og låsemutter, lettere for at de endrer seg.