Jeg tar ifte bussen på jobb og når jeg venter på bussen så ser jeg veeldig mange sitter i mobiltelefonen mens dem kjører. Ja, jeg har til og med opplevd bussjåfører som sitter i mobiltelefon mens dem kjører! Neste gang jeg ser det så kommer jeg til å ta et bilde og sende inn til lokalavisen.kjellv skrev: 14 sep 2016, 23:06 På tur i leiebil fra Uddevalla til Gardermoen i går passerte vi Oslo omtrent samtidig som alle andre for å si det sånn... Tett trafikk, og mye saktegående kø nordover. Jeg satt i passasjersetet og ble litt oppmerksom på hva som skjedde i bilene som enten passerte oss eller vi passerte i den andre fila. Skremmende mange som satt meget opptatt med sin mobiltelefon. En ung mann satt enda til med venstre fot oppe på dashbordet i en stor varebil, dypt konsentrert om sin kjære mobiltelefon. Vi seg sakte forbi ham, eller han forbi oss mange ganger i løpet av 10-15 minutter, men han satt stadig med samme dype konsentrasjon om telefonen. Minst to ganger så jeg han måtte bråbremse for ikke å kjøre inn i bilen foran, men likevel fortsatte han på samme måte..
Skremmende synes jeg![]()
Enda værre er de som absolutt skal skrive livshistorien sin på sms eller på facebook mens dem kjører. Helt hårreisende da man fjerner blikket fra veien i større grad enn når man snakker i telefonen. Uten at jeg rettferdigjør snakking i telefon mens man kjører. Jeg gjør det aldri selv. Men ja, det har hent at jeg har gjort det tidligere. Altså den gangen alt var lov.
Men så har jo jeg som barn opplevd å sitte på ferietur i en bil hvor min far røykte i bilen. Så klart brukte han også askebegeret i bilen. Den stanken kan ikke beskrives. Med den gang var det liksom greit og akseptert. Livet endrer seg.