Vet ikke hvilken merke jeg burde kjøre eller hvilken merke.
så lenge den ser finn ut og er bra og fungerer, så går det fint.
Vil ikke bruke mer enn 40k på en sykkel. Men gi forslag, sykler fra 25-40k!!

Absolutt det morsomste man kan ha på A1 lappen uten tvil. Men det er 2takt og tiltrekker seg eiere av "pøbel"-sorten
Royal skrev: 12 jun 2017, 20:01Absolutt det morsomste man kan ha på A1 lappen uten tvil. Men det er 2takt og tiltrekker seg eiere av "pøbel"-sorten![]()
Kan man skru, har verktøy og garasje tilgjengelig så er det sikkert en kul sykkel å eie.
Man har jo også Husqvarna SMS 125 også. Den er laget i den perioden Husqvarna var eid av Mv Augusta, så hvis du liker å skru så er det absolutt noe å vurdere.
Selv hadde jeg valgt en eller annen 4takter som tåler å bli veltet og begynt å spare til bil-lappen istedet.
De fleste av syklene i 125cc segmentet går like bra.
Er ikke alltid like gøy å lukte 2takt 24/7 og sitte med følelse av de 3 forrige pøbel-eierene gjorde ikke annet enn å svi bakdekk, "olje" simmeringene på fordemperene og "glemme" å bytte olje. Morsomme sykler, men for spesielt interesserteBlaamand skrev: 12 jun 2017, 21:14 Litt bøllefaktor tåler man og totakt er jo bare gøy!![]()
Det fine med EXC eller liknende er at jo at man kan ha to felgsett(Enduro/SM) slik at man kan bruke den overalt.
Trekker ikke ned at den går som rakkern og holder seg godt i verdi heller![]()
Er ikke allverdens skruing. Skifter man stempel på 80-100t kommer man langt. Oljeskift teller jo ikke som skruing :)
Må korrigere deg litt. MT-125 er i all hovedsak produsert i Japan, på samme samlebånd som YZF-R125. MT-125 er tegnet av en Svetser, og produksjonen/monteringen av de delene som skiller den fra YZF foregår i Frankrike. Koblingen til Nederland er at det er der Yamaha EU har sitt hovedsete og sentrallager forhele Europa. Men i utgangspunktet er MT-125 og YZF-R125 samme sykkel og produsert i Japan.JosteinBever skrev:MT er fin den,men anbefaler KTM Duke. Den er av "gubbene" her på forumet dømt nord og ned pga et relativt profilert medlem kjøpte en i 2011,der han ikke var fornøyd pga en god dose barnesykdommer på modellen. De fleste av de feilene har etter hvert blitt utbedret etter årene som har gått siden 2011,og nå i 2017 er det en ny modell,som ligner mer og mer på den store Super Duken.
Personlig synes jeg Duke er penest. Mens kvalitet messig,ser jeg ikke noe spesielle forskjeller. Mange mener Indisk kvalitet er piss etc. Typiske fordoms preik,mens de peker på den JAPANSKE kvaliteten og Japan ditt og datt,mens realiteten er at MT lages i Europa - Frankrike / Nederland. Igjen,så er det lite å utsette på MT modellen,men det er og lite å utsette på nyere KTM Duke. Hadde dog gått bort fra 2011-2012 modellen.
En god Duke fra 14-15 kan man få relativt billig,og gjerne med en god dose powerparts på kjøpet. -Ønsker man dog en ny,så vent til etter 1.7. Da blir alle lett billigere pga avgiftslette.