Hehe, jeg innbilte meg av en eller annen grunn at det var mer enn en sylinder i XT660´n
MT07 har jeg egentlig bare tenkt på som en A2 sykkel, at da kunne jeg like godt kjøpt en MT09. Men prismessig har dere jo et godt poeng. Skal se om jeg ikke får prøvekjørt en.
Grunnen til en litt snodig miks av sykler er vel egentlig at jeg ikke var veldig fornøyd med KTM´en. Jeg ble aldri helt komfortabel med den. Syns det ble litt for mye crosser, mens jeg ønsker en motorsykkel som duger bedre på langtur og føles mer kompakt. Det er der Yamaha XT660 kommer inn i bildet, men alle jeg har sett skrive om XT660 anbefaler KTM 690 framfor den.
Så har jeg som nevnt akkurat solgt en drapsmaskin av en Yamaha R1, veldig god sykkel og ikke minst artig. Men jeg syns jeg mistet litt av kosen med kjøringa når det var så sinnsykt mye krefter. Det ble ikke lenger like artig når det ikke gikk an å dra på litt uten at speedometeret viste over 200 km/t. Vanskelig å forklare nøyaktig hvorfor, men det ble i hvert fall litt for heftig.
FZ8 vs de andre to blir helt klart veldig forskjellige sykler, det var derfor jeg ikke mente å sammenligne de mot hverandre. Det var bare for å få litt input om noen var kjent med den uten å trenge å lage eget innlegg bare for det!
FZ8 syns jeg virker som en veldig grei sykkel, noe roligere enn R1, men samtidig en voksen sykkel som funker til både A-B kjøring og langtur. Mulig den kan bli kjedelig som du sier AJ, har ikke prøvd den selv så det må noen andre svare på! Absolutt relevant om folk mener det.