Sitatene hentet fra "SneakyOwl log":
mekkern skrev:AJ" metoden "MV" og alle andre sier jo akkurat det samme som "fabrikkboka".
Men gnomen i USA sier full effekt/turtall rødstreken hele tiden (hvordan en skal få gjennomført dette etter veien aner jeg ikke)
Flatt jærn eller motorbrems 100% av tiden og så stoppe å kjøle et par ganger.

Bjerknez skrev:Nettopp. Det nevnte jeg tidligere også. Slik jeg har forstått AJ sin beskrivelse vil jeg si at dette er en ganske normal innkjøring og ikke "hard" slik "gnomen" i usa mener

.
Syns det er riktig å nevne at det i brukermanualen til Moto Guzzi'en jeg hadde og begge KTM'ene ikke står noe annet ang. innkjøring enn å ikke overskride turtallsgrensa satt av fabrikken i innkjøringsperoden. Tror faktisk det ikke sto noe om innkjøringsprosedyre i det hele tatt i Guzzmanualen, når jeg tenker meg om...

.
Står altså ingenting om å variere turtallet mye på alle gir opp til denne grensa i kombo med tildels kraftig motorbrems. Alt gjort først etter at motoren et driftsvarm.
Altså mye gassing og motorbremsing før man tar pauser med avslått motor for la denne kjøle seg ned og hvile litt før man er på'an igjen. At denne innkjøringsmetoden med turtallsgrensekjøring i alle gir innebærer lovstridig fartsgrensetøying får bli en annen diskusjon...
Uansett er dette slik jeg mener innkjøringen bør skje og slik jeg har gjort med mine tre siste sykler. Truimp Tiger'n jeg hadde var demokjørt var dermed behørig innkjørt da jeg overtok den, vil tro...

.
Heller ingen av selgerne ga meg noen spesielle innkjøringsråd annet enn å kjøre normalt.
Vel, min måte å gjøre det går antakelig litt utenom normalen med en viss grad av "sjokkbehandling", kall det gjerne middels hard innkjøring.
Noe jeg fortsatt mener er den innkjøringen som resulterer i best mulig motorhelse, for å si det slik, lengst mulig i motorens levetid.