Detailing er egentlig mye vanskeligere på en bil med store flater hvor skavanker i lakken synes mye bedre enn på en motorsykkel. Men artig er det uansett.
Her er foresten gamlebilen min etter to dager med detailing hjemme på gårdsplassen:

Rapid er mer en avfetting. Altså noe man bruker først i prosessen. Scholl Neo er en slags sprayvoks som legger igjen en beskyttende hinne og får regnvann etc. til å prelle av sykkelen. Så dem befinner seg i hver sin ende av skalaen :)simpson skrev: 23 jun 2017, 13:21 Men hva med Rapid Detailer?
Er ikke det bare å spraye på våt sykkel og spyle av?
Forsiktig med bremserens, kraftige saker, bør holdes unna lakkerte flater.simpson skrev:Du kan bruke Tynner, rødsprit, bremserens etc.
Kan blande 50/50 IPA og batterivann. Hold deg unna bremserens! Det kan strippe lakkenAlleBrukernavnErTatt skrev: 24 jun 2017, 22:55 orker ikke litt lese gjennom alle sidene her, men våger stille et lite spørsmål allikevel!
Tenkte leke litt med plastidip på noen spinlder imorgen, men kom plutselig på at jeg kjøpte ikke noe for å rense overfalter med.
Hva er noe jeg kan bruke for å avfette som jeg mest sannynlig har hjemme? (har ikke parafin)