TGR skrev: 26 jun 2017, 20:41
Toven skrev: 26 jun 2017, 20:33
Men når det er sagt, holder jeg meg unna gulstripa i
høyresvinger.

Mente jo ikke bokstavelig oppå stripa da ... Men litt ut, ikke kline seg på innern i inngangen. Er det en lukket sving på ukjent vei, så er jo det å be om trøbbel
Godt mulig vi er
nesten enige...
Et eksempel på mitt foretrukne plassering ved inngang:

Omtrent midt i fila, med god margin for svingkutterne og grei innsyn inn i svingen.
Holder så denne linja igjennom hele svingen. Kutter ikke inn mot hvitstripa for å minske nedlegg som jeg
tror det legges vekt på under opplæring?
En plassering som du foretrekker?

Gir nok litt mer innsyn i svingen, men for meg ikke foretrukket pga disse svingkutterne.
Dette er jo også typisk "kutte sving kjøring", sette opp sykkel langt ut mot venstre før sving og kutte inn mot midten midtveis.
Ikke kjøring jeg er liker, ettersom det gir dårlig flyt. Igjen, min mening :)
Du nevner ukjent vei, godt poeng.
Holder fortsatt samme plassering ved inngang, men
reduserer farten i forhold til hva jeg hadde hatt om det var en vei jeg var kjent med. Jeg vektlegger mindre fart enn plassering ut mot gulstripa på ukjente veier.
Men dette er nå min kjørestil...
'Setter' opp sykkelen før inngang og holder en jevn svingkurve, uten å kutte hit og dit.. Gir meg stabil sving og jeg er fri til å måtte korrigere for eventuelle farer. Med dette mener jeg istedet for å streve/fokusere på det å kutte svingen, ligger sykkelen i en stabil svingkurve igjennom som er enkel å korrigere.