Nå har sykkelen derimot blitt skitten igjen. Måtte kjøre i regnet hjem fra jobb her om dagen. Men nå er det snart sommerferie og da skal det nok ikke forundre meg om jeg får skikk på den igjen slik at den blir presentabel

Tror faktisk du ikke ser mørkt på det.Bjerknez skrev: 28 jun 2017, 08:46 Takk for det Stian87![]()
Nå har sykkelen derimot blitt skitten igjen. Måtte kjøre i regnet hjem fra jobb her om dagen. Men nå er det snart sommerferie og da skal det nok ikke forundre meg om jeg får skikk på den igjen slik at den blir presentabel![]()
Kjører du aldri dersom det er meldt regn?Bjerknez skrev: 28 jun 2017, 08:46 Takk for det Stian87![]()
Nå har sykkelen derimot blitt skitten igjen. Måtte kjøre i regnet hjem fra jobb her om dagen. Men nå er det snart sommerferie og da skal det nok ikke forundre meg om jeg får skikk på den igjen slik at den blir presentabel![]()
Det å holde på med sykkelen med tanke på rengjøring etc. synes jeg bare er ren terapi. Ikke ALLTID jeg synes det og det er jo ikke slik at jeg aldri tar snarveier til et rent resultat, men når "storengjøringen" skal gjøres så gjøres det skikkelig ja.simpson skrev: 28 jun 2017, 09:20Tror faktisk du ikke ser mørkt på det.Bjerknez skrev: 28 jun 2017, 08:46 Takk for det Stian87![]()
Virker som du synes det er moro å pusse på sykkelen.
Andre gjør det fordi det trengs mens for deg er dette en del av det å ha sykkel?
Men hvis du har det som hobby så er det vel lettere/gøyere for deg å holde på med dette.
Det kommer veldig an på. Kjører jeg en tur på det ukentlige treffet på Høk hvis det har meldt garantert regn samt regner? Nei.Stian87 skrev: 28 jun 2017, 09:36Kjører du aldri dersom det er meldt regn?Bjerknez skrev: 28 jun 2017, 08:46 Takk for det Stian87![]()
For så vidt enig med deg i det. Jeg pendler daglig og hater hater hater tog og NSBBjerknez skrev: 28 jun 2017, 09:43Det kommer veldig an på. Kjører jeg en tur på det ukentlige treffet på Høk hvis det har meldt garantert regn samt regner? Nei.Stian87 skrev: 28 jun 2017, 09:36Kjører du aldri dersom det er meldt regn?Bjerknez skrev: 28 jun 2017, 08:46 Takk for det Stian87![]()
Kjører jeg på jobb (hvis jeg har mulighet til å komme meg på jobb enkelt på andre måter) hvis det er meldt garantert regn samt regner? Nei.
Kjører jeg en liten kveldstur for å "klarne tankene" når det er meldt garantert regn samt regner? Nei.
Men blir jeg med gutta på vestlandstur hvis det er meldt fare for litt regn? Ja.
Drar jeg på en planlagt sommertur selv om jeg VET jeg kommer til å treffe på en regnfront lenger opp som er forbigående? Så absolutt.
Så det gjør meg ikke noe å kjøre i regn når jeg først er på tur, men å sette seg på sykkelen i regnvær og kjøre bare for å kjøre gidder jeg ikke. Det gir meg ingenting. :)
Haha...konge!45316 skrev: 28 jun 2017, 10:06 Da har jeg kjøpt
https://bilpleiekongen.no/produkt/rupes ... ition-kit/
Vær klar for spørsmål Bjerknez!
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Okay. Du vet sikkert dette, men hvis ripene går gjennom klarlakken så er det ikke håp. Går dem dypt ned i klarlakken så kan det være greit og forberede seg på vannsliping.45316 skrev: 28 jun 2017, 10:50 Ja, måtte inngå et lite kompromiss angående størrelsen. Har et solo deksel som jeg tester på først tenker jeg. Sykkelen er gammel og har ikke peiling på hvor tykk lakken er. Deler av tanken er rimelig slitt.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk